6 Eylül 2011 Salı

MUAMMER KOTBAŞ'IN "30" YIL MANİFESTOSU..


İLK KARİKATÜRÜMÜN YAYIMLANMASININ  ÜZERİNDEN 30 YIL GEÇTİ; 
52 YILLIK ÖMRÜMÜN 30 YILI..
ARTIK  "30.YIL" MANİFESTOMU YAZMA ZAMANIM GELDİ. 
(VEDA MEKTUBU YAZMAKTAN İYİDİR) 

MUAMMER KOTBAŞ “30 YIL” MANİFESTOSU
(1981-2011)


GİRİŞ

•Ben sanatçı değilim.
•Bunu; zaman ve ürettiğim eserler belirleyecektir.
•Okuma-yazma bilmeyen bir aileden gelen olarak,  kendimi geliştirmeyi ve bilgilendirmeyi       amaç edinen sıradan bir kişiyim.
•Yaşamımı karikatürle iç içe geçiriyor olmam, kültürel ve düşünsel anlamda bana fazlasıyla katkı yapmıştır.
•Karikatür için 30 yılda hangi bedelleri ödedim?..

GELİŞME 

•Çalıştığım gazete ve dergilerde günlük, haftalık karikatürler çizerken, Sayfa hazırlarken , Muhabirlik, Pikajörlük yaparken.. Afiş, broşür, kitap kapakları çizerken.. Bu işten başka gelir getiren bir işim yoktu. 
•Buna rağmen, yaptığım işin karşılığını alamadım.. Vermedi yayıncılar.
•Gözüm çizmekten başka bir şey görmediği için, üzerinde de durmadım..
•Söz verildiği halde sigortalı yapılmadım. Yine de yıllarca her koşulda koşturdum gazetelere, dergilere..
•Bu sevda uğruna, iki üniversite öğrenimimi yarım bıraktım.
•Yaşıtlarım meslek sahibi olup, iş hayatına atılırken; Ben karikatür adına espri düşünüp çizmekle, üretmekle meşguldüm.
•Karton alacak param yokken; Dostlarımı kırmamak adına, karşılığı verilmediği halde çizimler için ayırdım zamanımı.
•Resmî kuruma afiş çizdiğim kartonu, kendi harçlığım ile alıp, kurumdan parasını alamayan biriyim ben.
•Çizimlerden  az da olsa para kazandığım zamanlar dışında; Ailemin harçlık katkısının, yaşamımda önemli bir yeri vardır. (Ve tabi bazı dostlarımın da..)
•Ödül törenlerine çoğunlukla  borç alarak gidebildim.
•Hasta olduğumda tedavi olanağım yok.
•Bu durumda tek yapabildiğim, hasta olmamaya çalışmak.

SONUÇ

•Şimdi 30 yıl geride kalmış. 
•Yine de halâ karikatür çizen, resim yapan, yazılar yazan.. Maaşsız, parasız, yersiz, yurtsuz, geleceği belirsiz..Sosyal güvencesiz, yeşil kartsız.. Sigortası olmayan bir “yitik” olsam da... Ama onursuz, umutsuz karamsar olmayan duruşumu sürdürmekte kararlıyım.. Yaşamayı seviyorum.
•"30 yılda bu kadar bedel ödemek yeterli!.." 
•"30 yılım geri gelmez artık!.." 
•Çizgi dolu 30 yılda hep sömürüldüm, ben kimseyi sömürmedim. Bundan sonrasında da kimseyi sömürmeyeceğim.. Ama artık kimsenin de beni sömürmesine izin vermeyeceğim.
•Bana 30 yılımı geri verebilirseniz ancak size bedava çizerim.
•Benden gazoz ısmarlamamı isteyin ama bedava çizim istemeyin!.. 
•Bu ilan, beni tanımayanlar için BİLGİLENDİRME, iş yaptıracak olanlar için HATIRLATMA, sömürmüş olanlar için de bir UYARIDIR. 

KISSADAN HİSSE

Filozof Ranga GURU (*), öğrencisi Racici'ye öneride bulunur;
"-Sevgili Racici!.. Mesleğinde usta olman yetmez, bilge de olmalısın. Emeğinin karşılığını; ne yaptığından haberi olmayan insanlardan alamazsın. Onlara göre senin emeğinin hiç bir değeri yoktur.. Sakın emeğini bilmeyenlere sunma ve asla bilmeyenle tartışma!."  
(*) Ranga GURU; Renklerin Ustası-INDIA
                                               
                                         Neyse.. Hikaye uzun.. 
                        60.Yıl Manifestomda görüşmek üzere!..
**********************************************************
Muammer Kotbaş kardeşime sanat dolu nice uzun yıllar diliyorum./Duygularını aynen paylaşıyorum. /
Raşit Yakalı

Hiç yorum yok: