29 Ocak 2009 Perşembe

Mustafa Yıldız'a Gazetecilik Ödülü

GAZETECİLİK ÖDÜLÜ İzmir Gazeteciler Cemiyetinin Geleneksel "Şehit Gazeteci Hasan Tahsin Gazetecilik yarışması" sonuçları belli oldu. Gazete çalışanlarının katıldığı, bir çok dalda düzenlenen yarışmada, "Karikatür Teşvik Ödülünü" Mustafa Yıldız kazandı. EgeTelgraf Gazetesinde 21 Ekim 2008 günü yayımlanan, geçen yıla damgasını vuran "Kene Ölümlerini" konu alan karikatürü ödüle layık bulundu. İzmir ve Ege bölgesinde yayımlanan birçok gazete ve dergiye çizen Yıldız, Evrensel Gazetesi ve Homur Mizah Dergisinde de çalışmaları yer alıyor.
Not:
Mustafa Yıldız kardeşimi kutluyor, başarılarının devamını diiliyorum.

28 Ocak 2009 Çarşamba

ŞANSIN BÖYLESİ...

Kitap, dergi ve karikatürlerimin internet kütüphaneciliği yayın haklarını "Pecya" kuruluşuna vermiştim. Sözleşme gereği her yayınımdan bende var olan yayınları teslim etmem gerekiyordu. Hepsini verdim ama bir kitabım bende bile yoktu. Evde, akrabalarımda aradım bir türlü bulamadım. En son, her zaman olduğu gibi yine imdadıma Erdoğan Başol abi yetişti. " Bende var, gel al yarın." dedi. O akşam yirmi yil önce Dünya gazetesinde birlikte çalıştığımız Ali Öztürk bey ilk defa telefon etti. " Raşit çiğim, seni çok özledim, Niğde' den geldim görüşmemiz mümkün mü?" dedi. Bende Gazeteciler Cemiyeti'nde yarın buluşalım." dedim. Dün buluştuk. Bana bir kitap çıkardı çantasından. " Bu kitap yıllardır kütüphanemin en mutena köşesinde duruyor ve ben her gün ona bakıp seni anıyorum ama imzan yok şunu bana imzalar mısın?" dedi. Aaaaa o benim günlerdir aradığım 72 basımlı ilk kitabım. Çok şaşırdım, olayı anlattım, seni bana Niğde'den Allah yolladı Ali abi." dedim "Ver o kitabı bana ödünç olarak, al imzalı yeni kitabımı dedim. Sonra birlikte Erdoğan Başol'un dükkanına gidip durumu anlattık. Bu ne kaderdi böyle.. Her iki abime ve kaderime teşekkürler. /" Pecya" ile ilgili benır yan sütunda. Yayınlarını benim gibi sadece internet kütüphanesindeki yayın hakkını vermek isteyen arkadaşlar/Özlem Döner- 0534 947 39 15 ile görüşüp bilgi alabilirler./ Bu telefonu."Yahu böyle br şeyden niye bizim haberiimiz yok." denmesin diye koydum. Raşit Yakalı. Foto: Şevket Uygun

26 Ocak 2009 Pazartesi

Yıllar önce ve de uzun yıllar çalıştığım Dünya gazetesinde bir sürü anı ve dostluklar edinmiştim. Orası bizim için bir okul idi. Dünya Gazetesinin odaları, duvarları sanki evimizin bir parçası idi. İşte o yıllarda birlikte çalıştığım arkadaşlarımdan biri Seda Poyraz idi. Onunla yakında Gazeteciler Cemiyetinde buluşacağız. Bana son yazısını yollamış. Ben bu köşe yazısını sizlerle paylaşmak istiyorum. Saygılarımla.
Raşit Yakalı
--------------------------------------------------------
...........
sizinle yakın kuşağın temsilcisi olarak köşe yazımın linkini paylaşmak istiyorum.
yorum ve eleştirilerinizi almaktan mutlu olurum.

selam ve sevgilerimle..
seda

http://www.abvizyonu.com/avrupa-birligi/bas-tiz-seda-poyraz-her-guzel-seyin-bir-sonu-vardir.html

25 Ocak 2009 Pazar

MISTIK ABİ SERGİSİ AÇILDI.

Akdağ Saydut, Birsen Köroğlu, Bülent Baydar, Lütfiye Eremektar ve Ful Saydut Sergi öncesinde.
"MISTIK" Mustafa Eremektar abimizi anma sergisi dün / Cumartesi/ İstanbul Büyükşehir Belediyesi Karikatür ve Mizah Müzesinde açıldı. Kalabalık bir davetli gurubunun ve Eremektar ailesinin katılımı ile açılan serginin açış konuşması müze yöneticimiz Erdoğan Bozok tarafıdan yapıldı. Sevgili Lütfiye Eremektar hanımefendi, torunu ve bizler açılışta çok duygusal anlar yaşadık. Karikatürcüler Derneği Başkanı Metin Peker bu sergi için Ankara'dan gelmişti. Ümit Müfit Diçay, Erdoğan Başol, Fahri Eyican ve yeğeni ve Nuri Bilgin arkadaşlarımız etkinliklerimizin daimi katılımcıları. Sergiye ayrıca, Orhan Doğu, Mustafa Bilgin, Hasan Seçkin, Ahmet Ümit Akkoca, Remzi Günyüz, Birsen Apça, Kemal Akyurt,
Sergi açılışı öncesi bahçemiz renklendi. Sohbetlerin koyulaştığı bir an. Konu karikatür. Genel sekreterimiz Aziz Yavuzdoğan Pecya Müşteri İlişkileri Yöneticisi Özlem Döner Hanımla sözleşme imzalıyor.
Not:KAYBETTİĞİNİ SANDIĞINIZ TÜM BİLGİLER PECYA DA SLOGANIYLA YOLA CIKAN ,GECMİŞTEN GÜNÜMÜZE OLAN TUM YAZILI VE GÖRSEL YAYINLARI KENDİ VERİ BANKASI ALTINDA TOPLAYIP , TÜRKİYE’YE VE DÜNYA’YA ACMAK AMACIYLA KURULAN PECYA DİJİTAL KÜTÜPHANE, TUBİTAK DENETİMİNDE VE DESTEĞİDE YÜRÜTÜLEN BİR PROJEDİR.
www.pecya.com
Üstte. Aramıza yeni genç arkadaşlar katılmıştı. Yurdağün Göker beyle Ekrem Borazan arkadaşımızın sohbet konusu "Kopyacılık, telif hakları "
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kütüphane ve Müzeler Müdürümüz sayın Doc dr. Ali Mazak bey ve yardımcısı Ramazan bey de açılışımızı onurlandırdılar ama bu karelerimize giremediler..
"Güngör abimiz sağlık sorunlarına rağmen her zamanki gibi yine bizlerleydi.
"Bırak oğlum, konuklarımla ilgilenmem lazım beni nereye çekiyorsun? " diyor Bozok.
Mıstık abimizin sevgili eşi Lütiye Eremektar ,oğlu Uygar Eremektar, çiçekleri, Güngör Kabakçıoğlu abiyle.
Birsen Köroğlu yengemizle, Lütfiye yengelerimiz. Bu serginin hazırlanmasında Köroğlu ailesinin katkıları çok büyük.
Muhittin Köroğu genç karikatüristlerden Esen hanımla sergiyi konuşuyorlar.



Dernek Genel Sekreterimiz Aziz Yavuzdoğan ve hikaye yazarı Sultan Özcan'la . Konu edebiyat. Ben pek anlamam, sessizce kaybolmalıyım bu kareden.

Fotoğraflar: Bülent Baydar

21 Ocak 2009 Çarşamba

ZEHRA ÇİLİNGİROĞLU ÇİZİYOR.

Hülya Avşar hanımefendinin sevgili kızı 5. sınıf öğrencisi Zehra Çilingiroğlu ile karikatür dersleri yapmamız söz konusu idi günlerdir. Dün akşam Kemer deki evlerinde ilk dersimizi yaptık. Böyle bir dersi özellikle Zehra istemiş. Derse başlamadan önce ona ilk sorum " Çok merak ettim,neden karikatür dersini ısrarla istediniz?" Cevabı netti.
" Gülmeyi ve güldürmeyi çok seviyorum." derken güleç yüzü daha da gülümsedi.


Çizgileri tertemiz, gülen düşünceleri berrak. Tavrı hoşgörülü. Bence o iyi bir karikatürist olacak,


Hiç yorulmadan, sıkılmadan okul dönüşü tempolu bir ders yaparak, bu sanat dalına ne kadar gönülden bağlı olduğunu kanıtladı.


Burada benim görevim ona çizgi tekniklerini gösterirken çok küçük bir su yolu açmak olacak,
Renkli, duygusal, sorgulayıcı tebessümlü / Gülen Düşünce/ dünyasında ona başarılar diliyor, ilk karikatürlerini yayınlamaktan mutluluk duyuyorum. O karikatürü kurallarına göre çizecek ve duygularını "Bende varım" diyerek çizgileriyle aktaracak. Bu güzel çalışmalarını, devamlı kendini yenileyerek bizlerle paylaşacak. Hep birlikte izleyelim. / Aramiza hoş geldin Zehra Çilingiroğlu/
Raşit Yakalı

18 Ocak 2009 Pazar

HASAN AYÇIN KARİKATÜR SERGİSİ VE BİR KONSER

T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yeni yıl konserini izlemek için Cemal Reşit Rey Konser Salonuna gittik bugün. Şef: Fatih Salgar, Solistler: Sakine Sermin Kanbur, Hulisi Yücebıyık, Serhan Ayhan ud, Taner Sayaçoğlu Kanun. Harika bir konser izledik. Müziğe doyduk.
Zaten salon girişindeki minik mumyalarla yapılmış orkestra bizi önceden büyülemişti. Eşim Emriye "Benim burada bir resmimi çek" demişti.
Ellerimiz acıyana kadar konseri alkışladık. Bize bu nefis konser müdavimliğini karikatürist Dr.Vehbi Altunçul aşılamıştı yıllar önce. Bugün onu ve sevimli eşi Dr. Havva Altunçul ile kızları Berrak'ı göremedik./ Dostları hep onları aradı./
Dışarıdaki büyük salonda ise karikatürist Hasan Ayçın arkadaşımızın karikatür sergisi vardı. Sergi çok güzel bir şekilde sunulmuştu. Karikatürlerin hepsi yazısız gülen düşünce karikatürleri idi.
Hasan kardeşimi yıllardır çizgilerinden tanır ve izlerdim. Bugün kısmetimde bir taşla iki kuş vurmak varmış. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Karikatür ve Mizah Müzemizde onun karikatür albümlerini izlemiştim ve çok beğenmiştim. Kendisiyle tanışmak mümkün olamamıştı 30 yıldır. Bu sergi onun 30. sanat yılı sergisi idi. Kendisi yoktu, kardeşiyle tanışabildim.
Cebimden ayırmadığım makinemi çalıştırmaya başladım. çok resim çektim. Bazılarını sergi havasını koklatmak, daha doğrusu sizlere yaşatmak için sunuyorum. Ben, bunu da bir karikatür dersi olarak işlediğimi düşünüyorum.
Bu sergiyi görmeyen arkadaşlarım fırsat bulurlarsa kaçırmasınlar.
Düzenleme, sunum etkileyici.
Deftere birşeyler yazmak istedim titreyen çirkin yazımla.
Büyük sergilerde fiyat listesi oluyor ama bir karikatür sergisinde böyle bir listeyi az görürsünüz. Bunu da bir örnek olarak sunuyorum.
Konser sonrasında hayranı olduğum solist Münip Utandı beyefendi ile karşılaştım./ sergiyi gezerken/ Utanarak " Sayın hocam birlike bir resim çektirebilir miyiz?" dedim Hemen kabul etti hatta elindeki konser kıyafetlerini merdivenlere koyup, paltosunu da çıkararak benimle bu resmi sizler için çektirdi. Ve ben ona "Hocam, nezaketinizle beni çok mahçup ettiniz sagolun, ben karikatürist Vehbi Altunçul'u abisiyim." dedim .
" Haksız mıyım Vehbi kardeşim." Teşekkürlerimle.
Raşit Yakalı
http://mizahvesiir.blogspot.comLütfen tıklayınız.
Tesekkürederim Sevdakar kardesim.

17 Ocak 2009 Cumartesi

Simit partisi.

Karikatürcüler Derneği Genel Sekreteri Aziz Yavuzdoğan bugün derneğe gelen bizlere simit partisi verdi. Kesenin ağzını açan Yavuzdoğan" Simit partileri sürecek" dedi. Eski saymanımız Ergül Aktaş, Raşit Yakalı, Fahri Eyican /bisküvi takviyeleri ondan geldi./, Ümit Müfit dinçay ve Aziz Yavuzdoğan kuru simit , çay partisinde görülüyor. Aramıza daha sonra Kemal Özyurt ile birkaç misafir daha katıldı.Bu hafta son beraberliğimizde çok verimli karikatür sohbetleri yaptık.

16 Ocak 2009 Cuma

15 Ocak 2009 Perşembe

OKUMA BAYRAMIMIZ VARDI...


Bugün 8 yıldır karikatür öğretmenliğini yaptığım Kartal Ahmet Şimşek Kolejinde Okuma Bayramı törenleri yapıldı. Tamamı öğrencim olan 1A-1B-1C-1D- sınıflarının katıldığı törenlerde hep birlikte 10. yıl marşını coşku ile söyledik./ Devamı/ Birinci Sınıf Karikatürleri

9 Ocak 2009 Cuma

Eline sağlık Bülent Baydar kardesim.

Yollamış olduğun iki karikatürde biribiribirinden güzel. Benim sana söyleyecek fazla sözüm yok bu aşamada. Konuların güncel ve yazısız, bu durum sana büyük puan kazandırıyor. Bundan böyle yaptıklarını bana değil de yarışma ve sergilere günlük çalışmaları değerlendiren gazete, dergi ve karikatür sitelerine gönder. Bu şekilde her gün kendini sınamış olur ve de oralarda yayınlanan karikatürleri izleyerek kendin yenilersin. Bilgisayar bilgin çok iyi. Çalışmaya devam et, devamlı araştır. ARAMIZA HOŞ GELDİN. Artık seni oralardan gururla takip etmek istiyorum. Bol bol oku, izle. Sitil, hareket ve ifade çalışmaları yap. Bütün karikatür sitelerini gez.
http://www.karikaturculerdernegi.org/ sitemizin bağlantılar sayfasından başla. O sayfa seni uçsuz bucaksız karikatür deryasına ulaştıracaktır.
www.kozyurt.blogspot.com
sitesinden bütün yerli ve yabancı yarışmaların adreslerini ve açıklamalarını türkçe olarak edinebilirsin.Uygun bulacağın her siteye de karikatürünü aynen bana yolladğın gibi yolla. Sen de çok mutlu olacasın. Sen pazarlamacısın, pazarla kendi sanatını, göster kendini. Yeterki ürettiğin mal temiz olsun. Bu senin işin. Yalnız unutma ki sonuçta bu iş bir spor... Maksat spor olsun, fazla hırs ta yapma. Sana söyleyebileceklerim bu kadar hoşca kal.


7 Ocak 2009 Çarşamba

Cihan Demirci kardeşim hatırlatıyor...

SEVGİLİ RAŞİT ABİ;
5 OCAK 1953'TE YİTİRDİĞİMİZ RAMİZ GÖKÇE'Yİ DÜN BİZ DE MİZAHHABER'DE ANDIK...
HABERİ AŞAĞIYA KOPYALADIM, SELAMLAR, SEVGİLER...

CİHAN DEMİRCİ
http://mizahhaber.blogspot.com/


Teşekkürler Cihan Demirci kardeşim. Sen karikatür sanatının, ve sanatçısının gönüllü devamlı bekçisi, destekçisi ve ve takipcisisin. Sagol.

Ramiz Gökçe'nin 56 ölüm yıldönümü.1900-1953

RAMİZ GÖKÇE ustamızın ölüm yıldönümü: Bugün müzemize bir okul gelecek ve ben de onlarla karikatür dersi yapacaktım.İ.B:B Karikatür ve Mizah Müzesinde öğrencileri beklerken cep telefonum çaldı. Telefon karikatürist, Prof Dr Sait kapıcıoğlu'dan idi: "Raşit hocam, karikatürist Ramiz'i tanıyor musun?" " Evet" Bugün onun ölüm yıldönümü,1900-1953, Saatli, Maarif Takviminin arkasında yazıyor. Bir anma toplantısı filan varmı müzede? " Hayır Sait hocam." "Peki olması gerekmiyor mu?"" gerekir tabi ama, düşünülmemiş işte." " Bence düşünülmeliydi" Evet haklısınız hocam, unutulmuş işte..." Minicik bir anma olsada hemen sergi salonumuza koştum ve Ramiz hocamızın büstüyle bir resmimi çektirdim./ Bu pirinç büstü birkaç yıl önce müze yöneticimiz Erdoğan Bozok abiyle Ramiz'in kızının Nişantaşı'ndaki evinden biz getirmiştik.
SonraGüngör Kabakçıoğlu abimiin yaptığı sergi salonundaki portresini çektim,
Bir de yine sürekli sergi salonumuzdan meşhur "TOMBUL TEYZE "kapağını çektim, Müze Mizah Kitaplığımızdan çekeceğim daha biraç karikatürüyle de renklendirip bir mini anma köşesi yapabilirim ama, artık çok geç, baştan düşünmeliydik. Affet bizi büyük usta.
Yalnız bir güzel şey var ortada. Karikatür ve Mizah Müzemiz iyiki var. Burada okullara ve çevreye karikatür sanatı tanıtılıp sevdirilip uygulamalı çalışmalar yaptırılıyor.İşte o ve diğer bütün ustalar her an burada sergileniyorlar. Ramiz ustamız bu salonu görseydi çok mutlu olurdu herhalde. Ölüm gününde değil sadece, her zaman. O ve tüm ustalar bu müzede her zaman yaşayacaklar. ..
İyiki varsınİ:B:B Karikatür ve ve Mizah müzemiz ...NİCE 20. YILLARA...
Raşit Yakalı

Günün Karikatürü/ YILDIZ KAYMASI (!) /