30 Ağustos 2009 Pazar

Teşekkürler Erdoğan Bozok abi.

Rasit kardesim...Konuk ressamlardan söz ederken kullandigin (sövalye) sozcugu yanlistir.Dogrusu (şövale)olacaktir. Yaninda mutlaka bir sozluk bulundurmani oneririm...Sevgiler imle
-----------------------Teşekkürler Erdoğan Bozok abi.
Siz varken sözlük akıma gelmiyor. Size güveniyorum. ./ Biliyorum çok imla hatası yapıyorum. Sen ve Türkçe gönüllüleri vakfi başkanı Hüseyin Movit arkadaşım her seferinde ağzıma acı biber sürüyorsunuz, düzeltiyorum ben de ama acıdan ağzım köpürdü./ Saygılar.
Raşit Yakalı

RAMAZAN TOPU.


29 Ağustos 2009 Cumartesi

"PALAS PANDIRAS"

SADIK PALA'DAN "PALAS PANDIRAS" KARİKATÜRLER!
Saat Kulesi çizeri Sadık Pala Haber Türk gazetesi Egeli Ekinde karikatür çizmeye başladı. "Pala's Pandıras" adını verdiği köşede günlük karikatürler çizen sadık Pala, İzmir'in sarı basın kart sahibi çizerlerinden. Öte yandan Saat Kulesi çizerleri İzmir'deki yerel basında çalışmalarını sürdürüyor. Yeni çıkacak bir gazetede mizah sayfası hazırlıklarıda yapılmakta.

28 Ağustos 2009 Cuma

ETKİLENDİM

BEN BU KARİKATÜRÜ BİRAZ ÖNCE ERDOĞAN KARAYEL KARDEŞİMİZİN DONKİŞOT SİTESİNDE GÖRDÜM VE ÇOK ETKİLENDİM. ŞEVKET YALAZ KARDEŞİMİ KUTLUYORUM, ÇOK GÜZEL İŞLER ÜRETİYOR. YÜREĞİNE, BİLEĞİNE KUVVET.

27 Ağustos 2009 Perşembe

KARİKATÜR İZMİR FUARINDA.

KARİKATÜRCÜLER DERNEĞİ İZMİR TEMSİLCİLİĞİ İZMİR FUARINDA28 ağustos-8 eylül tarihleri arasında açık kalacak Uluslararası İzmir Fuarı'nda, 2 no'lu holdeki standımızda "Emek" konulu karma karikatür sergimiz yer alıyor. Standımızda aynı zamanda dernek yayınlarının tanıtımı da yapılacak. Bundan ayrı olarak İzmir Tarih ve Sanat Müzesi önünde kurulan ikinci bir kapalı standımız da Karikatür Atölyesi olarak düzenlendi. Burada izleyicilerin ücretsiz katılacağı karikatür çalışmaları yapılacak. Temel çizim teknikleri, temel malzemeler hakkında bilgiler verilecek ve birlikte konulu veya serbest karikatür çizimi gerçekleştirilecek. Karikatürü seven, karikatür çizmek isteyen herkesi standlarımıza, karikatür atölyemize bekliyoruz. Ayrıntılı bilgi için tel: 489 64 35 -489 52 68

22 Ağustos 2009 Cumartesi

ANKARALI RESSAMLAR SİTEMİZDE.

Site komşumuz Yüksel Maden hanım Ankara'da resim galerisi yönetiyor. Bugün ona Ankara'dan ressam arkadaşları geldi. Biraz sohbet sonrası önce meşhur Yalıkavak günbatımını birlikte izlediler ve çalışacakları açıları belirlediler.
şövale'ler kuruldu, Önce kurşun kalemle desenler belirlendi.

"Sizi izlememde bir sakınca var mı hanımefendi?... "
Çalışmalar sürüyor,sonucu ben de merak ediyorum.. Ressam olmak ne güzelmiş...

TEŞEKKÜRLER SEZER KARDEŞİM

Teşekkürler Sezer kardeşim, sağol, ellerine sağlık. Akşehir öğretmelik günlerinizden ber sizi göremiyorum, özledim.

DEPREMİ SALLIYORUZ...

> HOMUR Mizah ve Karikatür Gurubu TMMOB ne bağlı odalarla> ve Diğer Sanat kuruluşlarıyla birlikte 17 Ağustos 1999 depremini ututturmamak ve deprem konusunu> Depremin 1o. yılında gündeme getirmek üzere> Depremin ana merkezi GÖLCÜK'te > > DEPREMİ SALLIYORUZ......DEPREMİ SOLLUYORUZ başlığı altında > > MİMARLAR ODASI GENEL MERKEZİ ve> MİMARLAR ODASI KOCAELİ şubesi ile bir dizi etkinlik> gerçekleştirdi.> > Etkinliğe> www.homur.blogspot.com adresinden ulaşabilirsiniz> > > Saygılarımızla> > H O M U R> > MİZAH ve KARİKATÜR > GURUBU>

16 Ağustos 2009 Pazar

TEŞEKKÜRLER YAŞAR FIRAT KARDEŞİM


Ellerine sağlık Yaşar Fırat kardeşim, çok güzel olmuş. Yolun açık olsun.
Raşit Yakalı

YEĞENİM MEHMET EVLENDİ.

Dün kardeşimi oğlu Mehmet Yakalı'yı İzmir'de yapılan güzel bir törenle Zümrüt kızımızla evlendirdik. Yeni evlileri ömür boyu mutluluklar diliyorum. Altta ise:"şimdi amcalar ve dayılar piste...HARMANDALI EFEM GELİYOOOOR./ Bir İzmir'li başka ne oynar, kolbastı oynayamaz ki../
Raşit Yakalı

MUSTAFA YILDIZ BOŞ DURMUYOR.

KARABURUN ŞENLİKLERİNDE KARİKATÜR SERGİSİNE BÜYÜK İLGİ
Geçen yıl yitirdiğimiz karikatür ustası Eflatun Nuri'yi yaşatmak ve saygıyla anmak için oluşturulan sergi Karaburun şenlik açılışında ilgiyle izlendi. İzmir Vali Yardımcısı Nevzat Ergun, Karaburun Kaymakamı İlker Özerk Özcan, Belediye Başkanı Serdar Yasa ve birçok gazeteci, aydın, sanatsever açılışta hazır bulundu. Açılış konuşmasını yapan Mustafa Yıldız; "Hocamız Eflatun Nuri'den çok şey öğrendik. Onu her alanda, her zaman yaşatmak için elimizden geleni yapıyoruz. Yıllarca bir çok genç çizerin yetişmesi için çabaladı. Bizlerde bıraktığı yerden devam ediyoruz. Onun için Karaburun'dayı m. Buradaki çocuklarla karikatür ve mizah adına birşeyler yaptıysam ne mutlu bana" dedi. Karikatürlü Ev'deki sergi 30 Ağustosa kadar açık kalacak.

TEŞEKKÜRLER KÖKSAL ÇİFTÇİ KARDEŞİMİZ

Merhaba arkadaşlar.
Geçen Salı günü Akdağ Saydut
Nuray Çiftçi ve Ben Güngör abiyi ziyaret ettik.
Yeni ve küçük bir operasyon daha geçirme arifesindeydi.
Ben onu on yıl daha gençleşmiş gördüm.
Moreli de yerinde, koşuşturup duruyor.
Hastanede, hastane sonrası, ve eski işlerini gösterdi.
Hepsi birinci sınıf, açıkçası kıskandım...
Bir de bana İbrahim Hakkı Konyalı'nın Akşehir adlı kitabını emanet etti;
bir ya da iki yıl yararlanıp, Karikatür Müzesi'ne vermem koşuluyla.
Çünkü kitabın son bölümü Nasrettin Hoca'ya ayrılmış.
Okudum, Hoca hakkında çok önemli ayrıntı bilgiler içeriyor.
Nasrettin Hoca Destanı adı altında bir inceleme yazmayı düşünüyorum.
Gerçekten de bu kitabın o incelemeye çok katkısı olacak.
Sanırım Güngör abi hastahaneden çıkıp evine gelmiştir.
Bize gösterdiği yakınlık için kendisine teşekkuur ediyorum.
Paylaşmak istedim.
Selamlarımla. ..
Köksal Çiftçi

14 Ağustos 2009 Cuma

ÖĞLE SAATİNDE YALIKAVAK

Öğleyin mevsimlik saç traşımı olmak için Yalıkavak'taydım. İnsanlar plajlara gitmişler ya da gölgelere sığınmışlar, her yer bomboştu.İşte meşhur Yalıkavak sanatçılar çarsısı. / Ben de 15 yıldır burada bir yer açmak istedim ama bir türlü cesaret edemedim. Yıllar akıp gitti, seneye olur mu acaba?/
Her sokakta sanatçı sergi ve atölyeleri var.
Mine sanat galerisi çocuklara ağırlık verip bir sergi açmış bu yıl.
Bu süslü dükkanlar çok şirin.
Gün batımını Türkiyenin en güzel yerinden, Yalıkavak limanındaki lokantalardan izlemek isteyen yabancılar yerlerini almış bile bu saatte./15.30/ Bu testi kebabı özel bir törenle 4 garsonun atraksiyonları ile masaya gelirken ben de oradan geçiyordum. "Pardon Silvuple ön foto" dedim." "Of Kors" dediler. Kamerama işte bu resimler takılmış, sizlerle paylaştım.

7 Ağustos 2009 Cuma

PERTEV ABİMİZİ KAYBETTİK.

Karikatür sanatını tanıtmak ve ve sevdirmek için Eskişehir' de yıllardır uğraş veren Pertev Ertün ağabeyimizin vefat haber bizleri çok üzdü. Kendisine rahmet ve ailesine ve tüm Eskişehir'li sanatçı dostlarına ve sevenlerine baş sağlığı diliyoruz. Beytullah Heper abimizle birlikte Eskişehir'lileri karikatür sanatıyla tanıştıran, mahalli basında devamlı karikatürler çizen, özellikle portre karikatürleriyle ünlenen, bütün sanat faaliyetlerine katılan, genç çizerlere devamlı örnek olan iyi insan Pertev abimizi hiç unutmayacağız. Yukarıda, Eskişehir'de yapılan 1. Semih Balcıoğlu' nu anma töreninde. / Ayakta, ortada./ Pertev Ertün, Beytullah Heper ve prof Atila Özer Eskişehir'in karikatür üçlüsü olarak unutulmayacak büyük işlere imza attılar./ Resimdeki ilk üçlü./ Geniş bilgi: www.karikaturculerdernegi.org de

6 Ağustos 2009 Perşembe

BAŞAĞLIĞI

ANNESİ NİMET HANIMEFENDİYİ KAYBEDEN ŞEVKET YALAZ KARDEŞİMİN VE AĞABEYİ MEHMET KÖROĞLU'NU KAYBEDEN MUHİTTİN KÖRÖĞLU KARDEŞİMİN ACILARINI PAYLAŞIYOR, AİLELERİNE BAŞSAĞLIĞI DİLİYORUM.

2 Ağustos 2009 Pazar

SÜPER KUPA MAÇI

SÜPER KUPA MAÇI BAŞLIYOOOOOOR.

Aziz Yavuzdoğan 'a

Bu resim İran-Tebriz de Rahim Asgari tarafından Tebriz kapalı çarşısında, kapalı bir günde küçük kapalı bir kahvehanede çekilmiş, bir türlü yayınlayamamıştım. Sigara yasaklarının başlaması ve Aziz Yavuzdoğan'a ithaf olsun diye nostalji olarak şimdi yayımlıyorum. Maksadım Genel Sekreterimizin affına sığınarak şaka yapmak ve sigarayı bırakmaya davet etmek. / Tamamem mizansel, fotomontaj değil, ben ağzıma tütün maddesi koymadım. Sami Caner kardeşim de benim kulaklarımı çınlatacak.