9 Ekim 2010 Cumartesi

6 parmaklı, BIYIKLI LÖW/ Hepinizden özür diliyorum/ Raşit Yakalı/

Aşağıdaki bıyıklı LÖW karikatürüme dikkatle bakın. Evet tesbih tutan elin parmaklarını sayın.. Altı parmak. En çok dikkat ettiğim bir konu. / Bu sebepten rahmetli ustam Semih Balcıoğlu'ndan çok fırça yemiştim/ Ben bu hatayı nasıl yaptım...Aceleden, maç biter bitmez hemen karikatürümü çizip gazeteme yetiştirme arzusundan /Gecenin yorgunluğundan/. Olmadı Raşit, bunca yıl sonra.. Tüm dostlarımdan özür diliyorum. "ACELE İŞE ŞEYTAN KARIŞIR." diye boşuna dememişler.Ben olayı bir gün sonra  "Bu el ne kadar estetik olmuş." derken farkettim , aaa, altı parmak..Ve kendi kendime  rahmetli ustamın yerine kulağımı  çektim .Nur içinde yat titiz ustam.
Karikatüre ilk başladığım yıllarda (1962) ,bu konu ile ilgili olarak  ustam Semih Balcıoğlu anlatmıştı. Yine rahmetli, Cemal Nadir ustamızın döneminde, rahmetli Necmi Rıza abimizinde dostu rahmetli Orhan Ural, Babıali'nin en üretken çizerlerinden biri, o kadar çok çiziyormuş ki: İşte bazen o da elleri altı parmak çiziveriyormuş. Kendisi o dönemde bu sebepten çok eleştiri almış./ Bunu bana örnek olarak aktarmıştı ustam./ Ben de bıyıklı LÖW çizerken, altı parmak Raşit oluverdim. Bu iş bu kadar kolay işte... Aman dikkat. Çizerken daha dikkatli olalım, ince eleyip, sık dokuyalım./ Tekrarı yok bunun..Her yanlış bir şamar olarak bize geri döner.
Raşit Yakalı

Hiç yorum yok: