18 Ocak 2009 Pazar

HASAN AYÇIN KARİKATÜR SERGİSİ VE BİR KONSER

T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yeni yıl konserini izlemek için Cemal Reşit Rey Konser Salonuna gittik bugün. Şef: Fatih Salgar, Solistler: Sakine Sermin Kanbur, Hulisi Yücebıyık, Serhan Ayhan ud, Taner Sayaçoğlu Kanun. Harika bir konser izledik. Müziğe doyduk.
Zaten salon girişindeki minik mumyalarla yapılmış orkestra bizi önceden büyülemişti. Eşim Emriye "Benim burada bir resmimi çek" demişti.
Ellerimiz acıyana kadar konseri alkışladık. Bize bu nefis konser müdavimliğini karikatürist Dr.Vehbi Altunçul aşılamıştı yıllar önce. Bugün onu ve sevimli eşi Dr. Havva Altunçul ile kızları Berrak'ı göremedik./ Dostları hep onları aradı./
Dışarıdaki büyük salonda ise karikatürist Hasan Ayçın arkadaşımızın karikatür sergisi vardı. Sergi çok güzel bir şekilde sunulmuştu. Karikatürlerin hepsi yazısız gülen düşünce karikatürleri idi.
Hasan kardeşimi yıllardır çizgilerinden tanır ve izlerdim. Bugün kısmetimde bir taşla iki kuş vurmak varmış. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Karikatür ve Mizah Müzemizde onun karikatür albümlerini izlemiştim ve çok beğenmiştim. Kendisiyle tanışmak mümkün olamamıştı 30 yıldır. Bu sergi onun 30. sanat yılı sergisi idi. Kendisi yoktu, kardeşiyle tanışabildim.
Cebimden ayırmadığım makinemi çalıştırmaya başladım. çok resim çektim. Bazılarını sergi havasını koklatmak, daha doğrusu sizlere yaşatmak için sunuyorum. Ben, bunu da bir karikatür dersi olarak işlediğimi düşünüyorum.
Bu sergiyi görmeyen arkadaşlarım fırsat bulurlarsa kaçırmasınlar.
Düzenleme, sunum etkileyici.
Deftere birşeyler yazmak istedim titreyen çirkin yazımla.
Büyük sergilerde fiyat listesi oluyor ama bir karikatür sergisinde böyle bir listeyi az görürsünüz. Bunu da bir örnek olarak sunuyorum.
Konser sonrasında hayranı olduğum solist Münip Utandı beyefendi ile karşılaştım./ sergiyi gezerken/ Utanarak " Sayın hocam birlike bir resim çektirebilir miyiz?" dedim Hemen kabul etti hatta elindeki konser kıyafetlerini merdivenlere koyup, paltosunu da çıkararak benimle bu resmi sizler için çektirdi. Ve ben ona "Hocam, nezaketinizle beni çok mahçup ettiniz sagolun, ben karikatürist Vehbi Altunçul'u abisiyim." dedim .
" Haksız mıyım Vehbi kardeşim." Teşekkürlerimle.
Raşit Yakalı
http://mizahvesiir.blogspot.comLütfen tıklayınız.
Tesekkürederim Sevdakar kardesim.

Hiç yorum yok: