7 Ocak 2009 Çarşamba

Ramiz Gökçe'nin 56 ölüm yıldönümü.1900-1953

RAMİZ GÖKÇE ustamızın ölüm yıldönümü: Bugün müzemize bir okul gelecek ve ben de onlarla karikatür dersi yapacaktım.İ.B:B Karikatür ve Mizah Müzesinde öğrencileri beklerken cep telefonum çaldı. Telefon karikatürist, Prof Dr Sait kapıcıoğlu'dan idi: "Raşit hocam, karikatürist Ramiz'i tanıyor musun?" " Evet" Bugün onun ölüm yıldönümü,1900-1953, Saatli, Maarif Takviminin arkasında yazıyor. Bir anma toplantısı filan varmı müzede? " Hayır Sait hocam." "Peki olması gerekmiyor mu?"" gerekir tabi ama, düşünülmemiş işte." " Bence düşünülmeliydi" Evet haklısınız hocam, unutulmuş işte..." Minicik bir anma olsada hemen sergi salonumuza koştum ve Ramiz hocamızın büstüyle bir resmimi çektirdim./ Bu pirinç büstü birkaç yıl önce müze yöneticimiz Erdoğan Bozok abiyle Ramiz'in kızının Nişantaşı'ndaki evinden biz getirmiştik.
SonraGüngör Kabakçıoğlu abimiin yaptığı sergi salonundaki portresini çektim,
Bir de yine sürekli sergi salonumuzdan meşhur "TOMBUL TEYZE "kapağını çektim, Müze Mizah Kitaplığımızdan çekeceğim daha biraç karikatürüyle de renklendirip bir mini anma köşesi yapabilirim ama, artık çok geç, baştan düşünmeliydik. Affet bizi büyük usta.
Yalnız bir güzel şey var ortada. Karikatür ve Mizah Müzemiz iyiki var. Burada okullara ve çevreye karikatür sanatı tanıtılıp sevdirilip uygulamalı çalışmalar yaptırılıyor.İşte o ve diğer bütün ustalar her an burada sergileniyorlar. Ramiz ustamız bu salonu görseydi çok mutlu olurdu herhalde. Ölüm gününde değil sadece, her zaman. O ve tüm ustalar bu müzede her zaman yaşayacaklar. ..
İyiki varsınİ:B:B Karikatür ve ve Mizah müzemiz ...NİCE 20. YILLARA...
Raşit Yakalı

Hiç yorum yok: