1 Aralık 2010 Çarşamba

TRT ÇEKİMLERİ VE BİR İTİRAF../KÖYÜNE DÖN DOSTUM

"ÇİZGİLİ PROĞRAM"IN İLK BÖLÜM ÇEKİMİ GERÇEKLEŞTİ / TRT'de Ocak ayından itibaren yayımlanacak olan, yapımcılığını Beyhan Esen'in, program danışmanlığını Aziz Yavuzdoğan'ın, metin yazarlığını Köksal Çiftçi'nin, sunuculuğunu ise Ebru Erkekli'nin yaptığı, karikatür eğitim programının bant çekimleri başladı. 26 Kasım cuma günü TRT'nin Ulus'taki stüdyolarında gerçekleştirilen ilk bölümün konukları karikatürümüzün usta ismi Raşit Yakalı ile genç çizerlerden Berkay Yetim, Selim Tanrıseven, Çağlar Avcıl ve Alper Yılmaz oldular... 13 bölümden oluşacak programa katılmak isteyen amatör karikatürcülerin başvuruları devam ediyor.../Aziz Yavuzdoğan/
Raşit Yakalı'nın notu:
Bu proğramın karikatür sanatımıza katkısı  şüphesiz büyük olacaktır. Aziz Yavuzdoğan ve Köksal Çifçi arkadaşlarım ile TRT yapımcıları ve özellikle Beyhan Esen hanımefendi çok iyi hazırlanmışlar.Hiçbir fedakarlıkan kaçınılmamış. lk bölüm benimle çekilmek istenmiş ve ben bundan büyük mutluluk duydum  Çekim benim açımdan çok heyecanlı geçti.20 dakikalık zaman içinde bir kaç konu işlendiğinden "ÇİZİM DERSİ"  kısa oldu. İyi ki öyle oldu zira benim elim  heyecandan tir tir titremeye başladı. Panoya örnek çizim yapamayacağımı anladım. Oysa özellikle benden istenmişti..Çizseydim başaramayacaktım bu durum benim açımdan hiç iyi olmayacaktı. Ben de son bir defa daha anladım ki : Ben artık bire bir çizerek ders yapamayacağım ancak birikimlerimi , deneyimlerimi aktararak ve sakin sakin evde  hazırladığım ders dökümanlarıyla yararlı olabileceğim. Bundan sonra beni davet edecek tüm yapımcıların ve dostlarımın dikkatine üzülerek sunuyorum. Bu durum bana çok acı veriyor.Y ıllar önce Çapa hastanesinde Liyezon bölümü başkanı prof. Dr.  Sedat Özkan hocam beni muayene ettiğinde: "Sen köyüne dön dostum." demişti ben de dönmemek için direniyorum yıllardır. Galiba hocam haklıydı. Bu kadar direnmem niye... Ne yapayım karikatürü çok seviyorum ve bildiklerimi genç arkadaşlarıma aktarmaktan büyük mutluluk duyuyorum böyle heyecanlı zor pozisyonlarda ofsayt' a düşsemde.Saygılarımla.
Raşit Yakalı.

Hiç yorum yok: