25 Temmuz 2008 Cuma

Merhaba Bilgehan.

Merhaba,Ben Bilgehan. Uludağ üniversitesinde Tekstil mühendisliğinde okuyorum. 23 yaşındayım. Aynı zamanda genç bir mizah yazarı ve karikatürist adayıyım diyebilirim. İsminizi karikatürlerinizi internette bazı karikatür haberlerinden, yarışma haberlerinden duyuyordum. Sitenizden de yazısız karikatürlerinizi takip ediyordum.Blog adresinizde genç arkadaşlara tavsiyeler yaptığınızı gördüm. Yusuf Örs'ün çizimleri hakkında yaptığınız yorumlar üzerine size bu mesajı yazıyorum. Kendisini bir internet sitesi aracılığı ile tanıyorum. Bana sürekli bir şeyler gösteriyor "Bilgehan abi bu nasıl" diye... Ona sizi tanıyıp tanımadığını sordum. Görüştüğünü söyleyince açıkçası ben de irtibata geçmek istedim.Karikatürün benim için öneminden bahsetmek gerekirse "benim için hayata bir bakış açısı" gibi kolay bir tabirle ifade edebilirim. Karikatüre ilgim küçük yaşlardan beri vardı, ortaokul ve lise çağlarında sağa sola, ufak kâğıtlara çizerken üniversiteye girdikten sonra maalesef bıraktım. Bunda okuldaki karikatür klubünün çok yetersiz oluşunun ve internetin yaygınlaşmayıp karikatür konusunda üstatlara danışma şansını yakalayamamış olmamızın etkisi büyüktü. Karikatüre ara verdiğim iki sene boyunca mizah yazısı yazdım. Geliştirdim. Şu an da yazmaya devam ediyorum.Derken internette bir ilan üzerine Elazığ ile bir alakam olmamasına rağmen bir Elazığ dergisi olan Dındik mizah dergisinde mizah yazarı olarak girdim ve karikatüre de o ara geri döndüm. İlk karikatürüm amatör sayfasında çıktı. Çok köreldiğimi fark etmiştim. Mizah yazıları ile birlikte karikatür konusunda çalışmaya başladım. Şu an hem karikatürlerim için hem de mizah yazılarım için dergide birer köşem var.Biraz geliştikten sonra kendimi yazısız karikatür konusunda geliştirmeye başladım. Bu gelişmede Oğuz Gürel ve Dındik dergimizin editörü Fethi Özdenk'İn katkıları büyüktür. Hala da onlardan yardım alırım. Bursa'daki Anadolu Karikatürcüler Derneği'ne üye olunca da daha fazla üstatla konuşabilme şansına eriştim.Şu sıra hayallerini kurduğum karikatür yarışmalarına iştirak etmeye başladım. Gerçi henüz resmi anlamda katılamadım, yarışmalar için çalışmaya başladım. Birkaç yarışmanın işini bitirdim, sadece yollaması kaldı. Okuldan arta kalan zamanlarda düşüncelerimi bu yönde yoğunlaştırıyorum.Özür diliyorum, kocaman bir mesajla sanırım başınızı fazla ağrıttım. Çalışmalarımı sizinle paylaşıp fikirlerinizi almak isterim. Bunun bana çok faydalı olacağına inanıyorum.Blog adresinizdeki ryakali@hotmail.com adresini msn adresi olarak ekledim. Eğer başka bir msn adresiniz varsa oradan irtibata geçip fikirlerinizden gerçekten yararlanmak istiyorum. İlginize şimdiden teşekkür ederim.BİLGEHAN ANILemail: bilgehananil@yahoo.commsn: bilgehananil@hotmail.com

Not:
Sıcak mektubun için çok teşekkür ederim. Sen bu güne kadar hep doğru şeyler yapmışşın. Bu yollardan hep geçtik. Özellikle Anadolu daki biz çizerler bazı zorluklarla karşılaştık. Tanıştığın arkadaşların hepsi değerli kişiler. Çizgilerini hiç görmedim ama Bir Oğuz Gürel ismi bunun ıspatı. Tabi hocalar bir yere kadar, iş sonuçta sende bitiyor.
Ahmet Aykanat hocamın peşini bırakma ondan da çok yararlan. Beni yeniden MSN adresine ekle, galiba ben onu sildim. Karikatürlerini de görmek isterim. Yazısız karikatüre gönül vermen beni ayrıca mutlu etti.Akıcı uslubun dikkatimi çekti. Başarılar ve sağlıklı günler diliyorum.
Raşit Yakalı

Hiç yorum yok: