27 Temmuz 2008 Pazar

Tesekkurler Bilgehan..

Raşit abi merhaba;Karikatürler için yaptığınız yorumları okudum. Çok teşekkür ediyorum. Aslında o çizimlerin hepsinde tarama ucu, çini mürekkebi kullandım. Hatta kağıt olarak da schöller kağıdı edinmiştim, oldukça rahat çiziliyor o kağıda.Tarama ucunu çizgileri her kalınlıkta çizmemi sağladığı için terchi etmiştim ama sanırım tam çizgi zenginliğini verememişim, tarama ucu ile çizdiğim pek anlaşılmıyor galiba. Oğuz Gürel ikinci portre denememdi. Çok yoğun ders çalışırken bir mola verdiğimde kurşun kalemle eskizini yaptım, ertesi gün sınavdan sonra ödül olarak eskizi tarama ucu ve çini mürekkebi ile çiniledim. tarama ile gölgelendirmeyle hacim verirken erdoğan'ın portrelerine baktım. Erdoğan'ı Dındik dergisinden tanıyorum oldukça başarılı bir çizgisi var. Portreleri özellikle başarılı.Karikatürde bazı hareketleri, pozisyonları çizmem çok zor oluyor. Sanırım bunda resim ağırlıklı bir eğitim görmemiş olmamın payı var. Dİğer karikatüristlerin çizim şekillerinden örnek alarak yapıyorum. Tiplemelerde üsluba gelince sanırım, burun şekillerini değiştireceğim. Tavsiyeleriniz üzerine bazı yarışma albümlerini inceledim, yazısız karikatürlerde sevimli bir surat tarzı geliştirilmiş. Hafif korkunç tarz burunlar ise genelde mizah dergilerinde oluyor. Buna bundan sonra dikkat edeceğim.Sonsuz teşekkürler...Görüşmek üzereBİLGEHAN
Not:
Teşekkürler Bilgehan.
Çok naziksin.Yolun açık, herşey gönlünce olsun.Başarılar.
Raşit abin.

Hiç yorum yok: