7 Mart 2009 Cumartesi

14. NEHAR TÜBLEK YARIŞMASI ÖDÜLLERİ VERİLDİ

14 .Nehar Tüblek Karikatür Yarışması Ödül Töreni Akatlar Kültür Merkezi'ndebaşlıyor. Fuayede İlk Kürşat' ı gördüm. Aaaaa baba olmuş, ben de yeniden dede oldum." Gel dedene bakiiim" dedim . " Geliverdi bebek./ Merak ettiyseniz yeni torunum kız. adı mı? / Kürşat unuttum ben adını yine.../
Tören öncesi sergi açılısı vardı. Davetlilerden E.Vali Faik Kökan bey ve Serpil Tümer hanımefendi karikatürleri çok beğendiler ki bu yüzlerinden belli oluyor.
Sonra törene başlandı. Bu yıl sunuculuğu sevgili arkadaşımız Cihan Demirci üstlendi, espri ve politik yorumlarıyla geceye damgasını vurdu.
İlk ödül Beşiktaş Belediyesi ödülüydü ve Sinop'tan Seyit Saatçi bu ödülü kazanmıştı. Kendisi gelemeyince bu görev yine emanetci olarak bana düştü. Ben Seyit'in niye gelemediğini anlatıyorum.
Beşiktaş Belediye Başkanı İsmail Ünal Beyefendi konuşmasını yaparken. / Butün gecelerimize özellikle katılıyorlar./
Karikatürcüler Derneği Genel Başkanı Aziz Yavuzdoğan dermek ödülünü İzmir'li genç çizer Maya Bora'ya verirken...
Maya Bora ve ailesi çok mutlu. Baba Mustafa Bora, Boynuz kulağı geçti" derken.
Aziz Yavuzdoğan genel bilgi verirken İsmail Ünal Başkana da seçimlerde başarılar diliyor.
Bursa'lı kardeşimiz Ahmet Aykanat ödülünü alırken.
Cihan Demirci sunucu ama aynı zamanda bir de Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Ödülü sahibi. Ödülü Gazeteciler Cemiyeti Başkanımız Orhan Erinç takdim etti.
Dünya Gazetesi ödülü ise Şevket Yalaz arkadaşımızın. Ödülü Dünya Gazetesi Genel yayın Müdürü Ender Erdinler verdi.
Ses ve çizgiler üstadı Celal Şahin üstadımız da, çizgi ustası Sami Caner ustamıza ödülünü verdi.
Usta çizer, Jüri üyesi Ercan Akyol geç kardeşimiz Akın Candemir'e ödünü verdi./ Usta çırak ilişkileri../
Ethem Çalışkan abimiz de Oğuz Gürel'e ödülünü verirken. Bu gecelerimiz en kıdemli iki konuğu, Celal Şahin ve Ethem Çalışkan abiler./
Jüri üyesi İbrahim Ersaraç hocamız da Şevket Yalaz'a ödülünü verirken. Şevket kardeşim de benim gibi ödülün birini emanet olarak aldı. / Hicabi kardeşimiz gelemediler.
Ahme Aykanat da hem kendisi için hem de bir emanet ödül aldı.
İşte birincilik ödülü. Kürşat Zaman Başkan İsmail Ünal'dan alıyor.Kürşat her zaman bunu hep yapıyor. Alıştı bir kere.../ Geçen sefer ödülünü ben almıştım ya.. hani sonra kayın pederi gelip benden almıştı sahnede.. Bu defa ailecek, kendisi, minik kızı, eşi, kayın valiadesi ve yine kayınpederi... Eeee ödül birinclik.. aile boyu mutluluk..
Ev sahibesi sevgili İhsan hanımefendi de aile ödüllerini verirken..14 yılın mimarı..İnşallah bundan sonra 15. yılda uluslar arası bir yarışmaya dönüşürüz. Bu kadar uzun soluklu böyle bir yarışma var mı? " YOK TABİ Kİ:"
Veeee mutlu son, Toplu aile fotoğrafı..
İşe porte karikatürünün üç ustası. İzmir'den Mustafa Bora, İstanbul'dan Ethem Çalışkan ve Oğuz Gürel. Bu tabloyu ben oluşturdum. Ethem Çalışkan hocamızı tanımayan var mı? Portre karikatürü sağlı sollu emin ellerde.
Gecenin müdavimlerinde iki hanımefendi. Tiyatro ve bale santçısı Leyla Altın ve eşim Emriye Yakalı.
Orhan Doğu abimiz bizleri yine yalnız bırakmadılar...
Remzi Günyüz abimiz eski bir karikatürist.. '50 li 60'li yılların genç çizeri. Hiçbir sergi ve etkinliği kaçırmaz, Türk Müziği konserlerinin müdavimi. " Çizecek bir yer bulsam aynı heyecanla yine çizerim." diyor...
Dört nesil çizer bir arada. .Maya Bora, Raşit Yakalı, Ahmet Aykanat ve Orta kuşak çizeri İbrahim Ersaraç abimiz, öğretmenimiz, hocamız.
Bu gecenin ikinci mimarı Erdoğan Bozok abim ve Bursa' dan gelen ödüllü çizerimiz Mehmet Kahraman benim objektifime hiç girmemişler bu gün. Kendilerinden özür diliyorum. Gecemiz ile ilgili geniş haberler:

Hiç yorum yok: