13 Aralık 2007 Perşembe

CAFER ZORLU DAN GENÇ ÇİZERLERE KÜPE


Karikatür ustalarımızdan Cafer Zorlu abi sık sık bana telefon edip" Raşiit, ne duy ne işit." diyerek başlar ve bir süre sohbet edip, "İşte böyleee iyi oldu biraz lafladık, varsa olay , çizmek kolay diyerek kapatır telefonu. Son aradığında:" Oğlum balkondan çok eski bazı dergi ve kitaplar çıkardı, birlikte baktık. Yahu Necmi Rıza ne büyük bir sanatçıymış, ben zaten ona hayrandım. Bir kapak çizmiş Akbaba ya, taktir etmemek mümkün değil. O ne çizgi.. Kalın kalın, tane tane, herşey yerli yerinde. Bir de küçük bir Semih Balcıoğlu albümü çıktı. O da çok güzel. Allah var. Semih de çok iyi çizer. Bir de o Akbaba daki kendi karikatürlerime baktım, ben o yıllar 4-5 yıllık karikatüristtim.. Kendimi beğenmedim. Çizgilerim çok ince kalmış. Ama ben o yıllar kendimi çok beğenirdim. En iyi benim, ben en iyisini çiziyorum. derdim. Bunu bir defasında rahmetli Yusuf Ziya beye de söylemiştim. O da bana " Tabiii Cafer haklısın, kendini beğen, en iyi ben çiziyorum de, demezsen kendini yenileyemezsin." dedi. Ben hala öyle düsünüyorum. Hep "En iyisini ben çiziyorum," diyorum ve bunu bütün gençlere öneriyorum. Öyle demezlerse ilerleyemezler.." Bu dediklerini, gençlere aktarayım mı abi?" " Tabi aktar, özellikle vurgula. "Daima en büyük ben, en iyi karikatürü ben çiziyorum desinler, inansınlar. Mutlaka kendilerine çok güvensinler, sözleriYatıknin hakını da versinler. Hadi eyvallah.. Varsa olay çizmek kolay. Bide ben arkadaşlara kırgınım. Gazeteciler Cemiyeti bana 50. yıl ödülü verdi bu büyük bir olay benim için.. Beni kutlayan olmadı, üzüldüm." dedi. Cafer hocamızın ev telefonu: 0212 592 39 93. /Foto Akdağ Saydut/

Hiç yorum yok: