9 Aralık 2007 Pazar

Karikatür ve Mizah Müzemizde Karikatür dersleri.




Yaratıcı Çocuklar Müzede…

Karikatür ve Mizah Müzesi’nde Karikatürcüler Derneği ve Yaratıcı Çocuklar Derneği’nin işbirliği ile etkinlik düzenlendi.
Etkinliğin amacı orta öğretim düzeyindeki öğrencilerle karikatürü tanıştırmak, karikatürü öğretmek.Ancak temel yaklaşım, karikatürün özellikle çocukluk ve ilk gençlik yaşlarında çocukların yaratıcı düşüncesinin gelişmesine sağlayacağı katkılardan gençleri yararlandırmak. Çocuk ve gençlerin, kişiliklerinin oluştuğu dönemde, onları o farklı düşünebilmek, hoşgörülü bireyler olmak yönünde eğitmek ve özendirmek.
4 Aralık Salı günü Raşit Yakalı ile başlayan ve farklı okullardan gelen öğrencilerin katılımıyla gerçekleşen çalışmalar, 5 Aralık Çarşamba günü Kamil Yavuz, Cihan Demirci, Erdoğan Karayel ve Refik Tiniş ile devam etti. Çalışmalar 9 Aralık Cumartesi günü Musa Gümüş’ün katıldığı çalışma ile sona erdi.
Hem gençler açısından hem de karikatür sanatının eğitim boyutunda değerlendirilmesi bakımından çalışmalar çok olumlu, faydalı ve keyifli geçti.
İlk toplantıda Karikatür Ve Mizah Müzesi yönetmeni Erdoğan Bozok, Karikatürcüler Derneği Yönetim Kurulu Üyeleri İbrahim Tapa ve Akdağ Saydut ile Yaratıcı Çocuklar Derneği Yönetim Kurulu üyesi Havva Tapa da hazır bulundular. Bu çalışmalara Eğitim Gönüllüleri Vakfı’da okullarlailişki kurarak, öğrencileri yönlendirererk ve çalıştaya getirerek katkı sağladı.

Hiç yorum yok: