27 Şubat 2009 Cuma

CEMAL NADİR HOCAMIZI / 62 yılında/ ANDIK.

Akşam internette "Yarın sabah 10.00 da Zincirlikuyu Mezarlığı önünde buluşup Cemal Nadir hocamızı mezarı başında anacağız ."Anonsu vardı..Bu sabah dişçimdeki raddevum 10.30 da bitince hemen Zincirlikuyu'ya koştum. Kapıda, bir saattir orada birilerini bekleyip kimsenin gelemediğini görünce üşüyüp dönmeye karar veren Eroğan Bozok abiyi gördüm. " Yahu Orhan doğu gelecekti o da gelemedi ara bakayım şunu, o her sene mutlaka çiceğiyle gelirdi." Aradım, ha va çok soğuk diye onu da kızı bırakmamış. İkimiz Cemal Nadir hocamızın mezarı başına gidip üstadımızı andık. Fotoğraf çekecek mezarlık bekçisi de bulamayınca ben Erdoğan abi'nin fotoğrafını çektim.
o da benim fotoğrafımı... Biliyormusunuz bilmem, yandaki mezar da meşhur Hazım' ın mezarı.
Ben daha sonra 14. Nehar Tüblek yarışmasının plaketlerini almak için Cağaloğlu'na klişeci Vartan ustaya gittim klişeleri aldım, sonrada derneğe, oradanda Karikatür Müzemize gittim, ödülleri bırakmak için...Şaşırdım kaldım. Hiç yorulmak nedir bilmeyen Erdoğan Bozok abiyi sergi asarken gördüm. Sabah mezarlıkta bir saat donmuş, şimdi de üşümeye devam ediyor. Dayanamadım yine resmini çektim. Allah nazardan saklasın. Böyle görev aşkı olan birini zor tanırsınız.
---------------------------------------------------------------------------------
Cemal Nadir’i Ölümünün 62. Yılında Saygıyla Anıyoruz…
------------------------------------------------------------------------------------
Çağdaş Türk karikatürünün en ünlü isimlerinden Cemal Nadir Güler, 1947 yılında 45 yaşındayken aramızdan ayrılmıştı…
----------------------------------------------------------------------------------
"1950 Kuşağı" diye anılan çizer grubunun ortaya çıkmasında öncülük eden sanatçılarımızdan olan Cemal Nadir Güler, dönem çizerlerinin çoğunun kendisine örnek aldığı, tarzını taklit ederek özgün çizgisini bulduğu bir ekoldü. Bu ülkede karikatürü kitlelere sevdirmeyi başarabilen isimlerden biriydi. Erken yaşta ölümü ile tarihi kişiliği daha da efsaneleşmiş ve binlerce İstanbullu ilk kez gözyaşları içinde bir çizer tabutunun ardından yürümüştü. Adı bir süre sonra Cağaloğlu’nda, Ankara’da ve doğum yeri Bursa’da cadde ve sokaklara verildi.

1 yorum:

KOZY dedi ki...

İzmir Çeşme'de, Alaçatı'yla Ilıca arasında kalan bölgede bir sokağın adı da Cemal Nadir Sokağı. Hemen üst (güney) tarafındaki bir sokak ise İsmail Dümbüllü'nün adını taşıyor, ama o biraz bakımsız kalmış bir sokaktı son gördüğümde (iki yıl önce).
Kemal Özyurt.