5 Şubat 2009 Perşembe

İSTANBUL MODERN'İ GEZDİM

Ben bugün İstanbul Modern'i gezdim.
Gölgeye övgü salonları, Karagöz gösterileri harika. Birde bu salonu gezerken eski Çarşaf Karikatür okulu öğrencim Nermin Er aklıma geldi. O yıllar bu şekilde gölge heykeller yapıyordu. Tam bu heykellere bakarken, arkamda iki hanımefedi: " Bak Nermin Er gibi yapmışlar." dedi. Dayanamadım, "Pardon Nermin Er mi dediniz?, tanırım da kendisini" dedim. Evet dediler. "Biz de iyi tanırız,". Onlardan öğrendim Nermin bu tür çalışmalarını "Galeri Nev" de sergiliyormuş. mutlaka sergisine gitmeliyim. Çok severim Nermin'i. Tesadüfe bakın.... Biliyormusunuz Nermin, Dalin reklamındaki civcivleri yapmıştı. / Karikatürün faydaları işte./ Bu sergilerde karikatürü, grafiği, mizahı hatta kara mizahı iç içe bulacak, kuklalara doyacaksınız.
Salonları gezerken her türlü konfor düşünülmüş.
İlk kapıda çocukları atölye çalışmaları yaparken gördüm. Bu odaya demir attım, yasak olmasına rağmen dayanamayıp /tabiki sizler için/ resimlerimi hemen çektim. Sonra odadan çıkartıldım. "Şu an bu salon kapandı ,saat 15.00 te buyrun" dediler.
Bu atölyede kendimi karikatürle iç içe hissettim. Çocuklar maske yapıyorlardı.
Tatilde burayı gezen, çalışmalara katılan çocukların ufku çok açılmıştır.
Sonra diğer salonlardaki sergi, etkinlik ve filmleri seyrettim. Canım bir türlü terketmek istemedi. İstanbul'daki arkadaşlarıma şiddetle öneriyorum. Peşembe günleri ücretsiz halk günüymüş. Her şey öylesine güzel ki, kendinizi ödüllendirin. 50 yıl önce Ramazan geceleri sahurda radyoda "Karagöz " oynatılırdi. Oynatan Hayali Küçük Ali derdi sipiker. Hep merak ederdim " Kim bu hayali Küçük Ali, Ne güzel bir ses tonu var. " diye. Bugün Ara Güler' in objektifinden Hayali Küçük Ali' yi de tanıdım. Bu sergi benim hayallerimi gerçekleştirdi... Sizlerde çok şeyler bulacaksınız.

Hiç yorum yok: