28 Şubat 2009 Cumartesi

ARŞİVİNİZDE BULUNSUN.

Dün Taksim Metrosu Sanat Galerisinde "İSMEK "tarafından düzenlenmiş çok güzel bir antika sergisi vardı. Kullanım dışı kalmış eski antika eserleri yeniden restore edip kullanılır hale getirmişler. Ben sergiyi ilginç buldum ve her karikatüristin arşivinde bu tür dökümanlar bulunmalı diye düşünerek bazılarını sizler için görüntüledim.
Belki bir kompozisyon çiziminde bizlere lazım olabilir.
Aradığımız an elimizin altında böyle bir dökümanın olması biraz zor.
İşte sizlere " Sahibinin sesi" karikatürü çizimi için bir gramofon.
Artık kullanılmayan bir sürü cici malzeme.
İşte orta oyunununda mutlaka kullanılan paravan. 1963 yılında Tercüman gazetesinde Semih Balcıoğlu hocamın yanına gidip geldiğim yıllar gazeteci Orhan Tahsin, hocamdan bir Orta oyunu vinyeti istemişti. Hocam da, "Orhan'cığım, ver Raşit çiziversin." demişti de ben bir türlü bir paravan çizememiştim. / Ben hiç paravan görmemiştim ki./Sonra bana bir orta oyunu kitabı getirip resmini göstermişlerdi, ben de telaştan,kurşun kalemle kitabın kapağı üzerinde eskiz yapmaya kalkmış ve Hocamdan ilk fırçayı yemiştim. Daha sonra binlerce fırça yedim / Bu benin büyük bir gazetede ilk yayınlanan işim olmuştu. O günkü mahcubiyetim hiç aklımdan çıkmıyor, bugün bile.
Atın arşivinizde bulunsun, bunları ve bunun gibi herşeyi. Arşivsiz sanatçı olmaz, olmamalı. ------------------------------------------------------------------------
Not: Erdoğan Karayel arkadaşımızın donkişot sitesinde aşağıdaki Cemal Nadir i anma resimlerini gördünüz mü? Erdoğan Bozok abi ile benim ayrı ayrı çekilmiş resmimizi "fotoşop' la nasıl tek resim yapmış. Pes doğrusu. işte sanat bu.

Hiç yorum yok: