10 Ocak 2008 Perşembe

Posta Kutusu...


Sayın Cem Özküçük-İstanbul
Sevgili Cem;televizyon çizgi film kahramanlarını kendine has ince çizgilerinle yaşına göre gayet güzel çizmişsin. Hayal gücün çok gelişmiş.Küçük yaşına rağmen her şeyi anatomi kuralları içinde halletmişsin. Bir dosya kağıdının kenarlarında 3 er santimlik boşluklar bırak ve ortada kalan alanda bütün konuyu işle,kenarlara taşma. Kurşun kalemle kompozisyonu hallettikten sonra tarama ucu ve siyah çini mürekkebi ile çiz. Mürekkep iyice kuruduktan sonra kurşun kalem izlerini yumuşak bir silgi ile dikkatlice sil. Tarama ucu bulamazsan bildiğimiz divitle de çizebilirsin.Siyah çini mürekkebini kırtasiyecinizden temin edebilirsiniz. Onu da bulamazsan siyah rotring mürekkebi olabilir. Siyah dolmakalem mürekkebi sakıncalı olur zira o su değdiğinde dağılıyor. Yeni ve konulu çalışmalarını bekliyorum. Eline sağlık. Selamlar .

Sayın Şirin Meral- İstanbul
Çizgilerin temiz,kompozisyonların sade. Biraz daha dikkatli olabilirsen bu iş olacak. Zengin adamın kemik tutan kolu omuzdan hatalı. Çıplak adamın dizinin arkasında ters diz, ya da pantolon potu gibi bir potluk ver.Duvar tuğlaları adamın başına bitişik olmuş, orayı biraz havalandır. Parmakları tek tek belli et.El kemiği iyi tutamıyor. Şapka tutan el iyi. İmzanı çok uzaklara atma, desene yakın olsun. Kompozisyonda büyük boşluklar bırakma. Eline sağlık.Yeni çalışmalarını bekliyorum.
Not: Hatalı yerleri kırmızı çizgilerle işaretlediğim için özür dilerim. Amacım orijinaline müdahale etmek değil ,yanlışları birlikte görelim diye. Selamlar.
Sayın Tutku Tuncalı
Esprin çok güzel. ”Eğitim” konulu bir karikatür ancak bu kadar net olarak anlatılabilir. Bir kelime yazı yok ama “Eğitim” seviyemizi bir bakışta anlatıyor. Seni kutluyorum. O elleri çizen eline sağlık. Hiç eleştiri yapmıyorum. Böyle kurşun kalemle değil de çini mürekkebi ile çizilmiş yeni çalışmalarını bekliyorum. Özellikle böyle yazısız olanları. Selamlar.
Sayın Sultan Biçer-İstanbul
Senin de “Eğitim” konulu çalışmalarını diğerlerine göre çok beğendim. Biraz daha desen çalışması yapmalısın.Özellikle kalemlerin ek yerlerini biraz aceleye getirmişsin. Çalışmalarını siyah tükenmezle değil de, önce kurşun kalemle deseni çizdikten sonra tarama ucu ya da divit ve çini mürekkebi ile çiz.Yeni çalışmalarını bekliyorum. Selamlar.
Sayın Murat Başaran
Konuların ikisi de çok güzel. Seni kutlarım. Ekonomideki durum(!) ve müzik konusunda oldukça kafa yormuşsun. Desenlere gelince aynı şeyleri söyleyemeyeceğim. Bu desenlerde iki ayrı durum var : 9 numaralı futbolcuyu akrobata bakarak gayet başarılı olarak çizmişsin ama diğer desenler (zil tutan hariç) çok şişirme olmuş. Onları da tam hakkını vererek çizmeliydin. Sen bunu yapabilecek bir bileğe sahipsin. Yeter ki yorulma, sıkılma ve kompozisyonunun her yanına aynı emeği ver. Kompozisyon bir bütündür. Bir yerine az bir yerine çok emek vererek işi halledemeyiz. Konu da çizgi de bir bütündür. Sen de çizgiye asıl. Başarılı çalışmalarını bekliyorum.Her organı (elleri,yüzleri) tek tek göster. Selamlar.
Sayın İsmail Yıldız
Konu harika,çizgiler de güzel.Kurşun kalemle çizgi aramalarına biraz daha dikkat edersen inan çok başarılı bir çizer olacaksın. Tabi her şey birden olmuyor. İnanıyorum sen bu işi kısa zamanda halledeceksin. Çizgileri yarım bırakma. Biliyorum sen onları göz tamamlasın diye yarım bırakmışsın ama şimdilik eksik bırakma; ileride belki...Selamlar.
Sayın Elif Tükenmez
Bir karikatür hatırlıyorum, bir yabancı çizerin, hem de ödül almış bir karikatürü. Cellat büyük bir tarama ucunu büyük baltasıyla idam ediyor, vuruş sonrası bir sürü küçük tarama ucu fırlıyor vuruş noktasından.Senin o karikatürü görmüş olmana imkan yok ama sen de bu karikatürünle ona benzer güzel bir çalışma yapmışsın. Seni kutluyorum. İnşallah bu temiz konuların ve çalışma azmin tükenmez. Aynı anlayış düzeyinde yeni çalışmalarını bekliyorum.Sivrilt kalemlerini.Selamlar.
Sayın Seda Tuncalı-İstanbul
Evet maalesef öyle açılmaya açılmaya örümcek bağlamış kitaplar. Kütüphanedeki tozlu raflardaki tozlu, dışı örümcek bağlamış içlerinde bir sürü bilgi keşfedilmeyi bekliyor.Okunmayan bir toplumuz maalesef. Çizgilerin net ve temiz. Belli ki kaleminin ve beynin pırıl pırıl.Haydi o zaman Seda.Yeni karikatürlerini bekliyorum. Belki senin ve diğer arkadaşlarının karikatürlerini yayınlatma imkanı bulur ve topluma “Biz de Varız Türk Karikatüründe” deriz; kim bilir...Selamlar.
Sayın Seray Şahiner
İyi bir ekonomi karikatürü.Desenler de oldukça başarılı. Belki bir resim temelin var. Adamın elleri ipi gayet güzel tutmuş. Sadece abartıya ve perspektife biraz dikkat et. Resim etkisinden biraz kurtulmayı dene. Yani anatomi kurallarını bozmadan biraz deformasyon yap. Adamın yüzü, kuyu, ağaç gibi bölümleri abartabilirdin. Yeni çalışmalarını bekliyorum.Selamlar.
Sayın Kamuran Sümer
Okul ne oldu Kamuran? Bildiğim kadarıyla Bursa’da üniversitede okuyordun.Üçüncü sınıfa mı geçtin , dördüncü sınıfa mı? Hayırlısı olsun ,başarılar. Sonra pırıl pırıl bir iktisatçı. Bu esprini hep beğenirim. Gönlüm hep iyi bir çizer olmanı istiyor. Yeni çalışmalarını bekliyorum. Eleştiri yok.Güzele ne denir?Kurşun kalemleri sil daha özenli çinile. Selamlar.
Sayın Elif Tükenmez
Bakış açısı..Bu karikatürünü özellikle seçtim Elif. Evet bir kompozisyonda en önemli olay bakış açısı bence, duvarda iki tablo var. Konuyla ilgili adam belli ki espri gereği soldaki tabloya bakacak.Ama bakamıyor, değil mi Elif. O tablodan iki metre önde, öne (boşluğa) bakıyor. Yani kuruluş yanlış olmuş. Olayı gözünde canlandır ve lütfen bu çalışmalarını tekrar yap.Adamı biblo gibi kurşun asker gibi düşün ve onu döndür sırtı bize dönük olsun sen bunu yapabilirsin. Çizerken bilek hareketlerin çok uyumlu olmuş yani bileğin kırık. Tebrikler.
/ Bu elestiriler daha önce yaptığım eleştirilerden örnektir…Raşit Yakalı /

Hiç yorum yok: