5 Nisan 2008 Cumartesi

MİZAH GECEMİZ KUTLANDI...

Erdoğan Bozok gündüz müzede bütün ödül alan minik karikatüristlere madalya taktı, gecemizde de kendisine verilen plaketi Didem Çapa hanımefendiden aldı. Çifte mutluluk.
Mizah gecemiz Armada otelinde 04-04 -2008 cuma akşamı yapıldı. Kalabalık bir şekilde kutladığımız gece de biz karikatüristler, ailelerimiz ve mizaha gönül veren davetlilerimizin katılımıyla gönlümüzce eğlendik.

Yakalı, Tüblek ve Bozok hanımefendiler. Müzik yayınının hemen altında olmalarına rağmen mutluydular. Şarkılara hanımla korosu olarak eşlik bile ettiler..
Bozok çifti ve Güngür abimiz birlikte gelmişlerdi.
Ankara' çizer arkadaşımız Bülent Okutan her zaman olduğu gibi güzel gecemizin sunuculuğunu yine üstlenmişti, Bu yıl kendisine Cihan Demirci arkadaşımız da eşlik etti. Başkanımız Metin Peker' den sonra söz alan Yaratıcı Çocuklar Derneği Başkanı Didem Çapa hanımefendi etkinlikerine verdiği katkılarından dolayı Karikatürcüler Derneğine teşekkür etti ve bu ortak çalışmanın önümüzdeki sene uluslararası düzeyde sürmesini dilediğini söyledi. Bu arada derneğimize verilen teşekkür plaketini,başkanımız Metin Peker, müzemize verilen teşekkür plaketini de müze yöneticimiz Erdoğan Bozok abimiz Didem Çapa'nın elinden aldılar.

Bu yılki Okullararası kurs çalışmalarında görev alan karikatürist arkadaşların plaketleri de verildi. Gecenin "Karikatür Okulu blogumuzu ilgilendiren en önemli bölümü olduğu için ödül alan karikatürcülerin resimlerini yayınlamaya uygun bularak diğer resimleri az tuttum. O resimleri de başka başlıklar halinde daha sonra yayınlayacağım. Yukarıda Akdağ Saydut arkadaşımız öğretmenlik belgesini Didem Çapa hanımefeniden alırken.
Sonra da sırada ben varım. Benim de dileğim bu tür etinliklerin çoğalması. Yaratıcı Çocuklar Derneği ikinci başkanı Havva Tapa ve ona en büyük desteği veren sevgili eşi ve arkadaşımız İbrahim Tapa' ya büyük katkılarından dolayı teşekkür ediyorum./ Bizi en büyük ölçüde yönlendiren, gaza getiren onlar oldu./Ayrıca Tapa Mizah Günlerimiz toplantılarına ayrı bir renk kattı./
Abimiz ve meslek heyecanını hiç kaybetmeyen uluslararası çizer ve yarışmacımız Erdoğan Başol da öğretmenlik belgesini alırken çok mutluydu.
Donkişot Erdoğan Karayel: O bu belgeyi almak için özel olarak Almanya'dan geldi belki. Yok yok, o zaten her yıl özel olarak bu haftamıza ve gecemize katılmak için geliyor. O bir karikatür aşığı ve de hakikaten bir karikatür Donkişot'u./ Bu arada objektifi hep açık kaldı. Bakalım onun kamerasına neler takıldı./ Az sonra/ Sıradaki isim Refik Tiniş kardeşimiz. Derneğimizin en sakin kişilerinden biri ama katkıları sessiz ve derinden. Belgesini Çapa hanımefendiden alırken.
Kamil Yavuz: Karikatür okuluna hakiki anlamda sahip olan İstanbul'daki tek arkadaşımız. Başka işi yok, işi bu ve sadece bu işten geçinip ev bakıyor. Seni yürekten kutluyorum kamil Yavuz kardeşim. Bu işin yıllardır mücadelesini veriyorsun, direniyorsun. Kurs almak isteyen istanbul'daki tüm velilere Yavuz'un atölyesi Kadıköy' de diyorum./Numarası bende var/
Erol Arısal. O bir portreci. Geçimini de bu yolla sağlıyor. Yıllardır direniyor.Tüm etkinliklerimize de katılıyor.İsteyene: Onunda numarası bende var/
Mustafa Bilgin. Cumhuriyet Gazetesi çizeri. Tutarlı, tavırlı ve de çok çalışkan. Çok genç. Onu iyi izleyin. / Benim en sevdiğim eski öğrencilerimden/
Çihan Demirci. Karikatürle mizahla ve de güzeliklerle hep iç içe. "Ben sadece bu uğurda varım diyor."Kendisi hep buralarda ama garanti yeni eserleri baskıdadır. Onu çok seviyorum, izliyorum, zevk alıyorum.Mizaha çoktaaaan damgasını vurmuş biri. /Çarşaf Karikatür okulunun eski müdavimlerinden/
Devrim Demiral: Benim ilk öğrencilerimden biri. O yıllar önce Ünye'deydi, bir orta okul talebesiydi öyle tanıştık kendisiyle, sonra İstanbul'a geldi kurslarıma devam etti. Güzel Sanatlar Akadamisine girdi, öğretmen oldu. Şimdi bir Üniversite'de hocalık yapıyor. aynı zamanda da benim hocam oldu. Ne kadar güzel bir duygu benim için. / Özel bir konuda da benim tek rakibim oldu sağolsun./
Aziz Yavuzdoğan. Derneğimizin Genel Sekreteri. O da benim ilk öğrencilerimden. Onu tanmıyanımız yok. Çalışkan, dinamik şair ruhlu kardeşimiz. Cafer Zorlu ustamız. İşinde Zorlu, dostluğunda çok kolay. Ayaküstü espiri makinası, modern Nasrettin Hocamız./ Allah uzun ömürler versin. "Ben bu gecelere sırf arkadaşlarımı görmek için geliyorum."diyor ve hiç oturmadan masa masa dolaşıp espriler saçıyor.Prof.Dr. Sait Kapıcıoğlu hocamız. Aramıza kısa bir süre önce katıldı ama ikinci karikatür kitabı yakında çıkıyor. Birinci kitabı "KARA AFRİKA" idi. İkincisi ise " KUŞ GRİBİ" olacak. Tabii o hem doktor, hem karikatürist. Kitaplarını ilk önce Cemal Arığ kardeşimize imzalayacakmış. Bu gün ilk defa papyonsuz. Arabasında kalmış, arabası da serviste/

Şimdi sıra dansa geldi. Başkanımız Metin Peker nasılsa Burhanettin kardeşimizin markajından kurulup, Didem hanımefendiyi dansa kaldırabilmiş.İki başkan dansla haftanın yorgunluğunu atarken, salonda Musa Kart ve sevgili eşlerinin, Burak Engin'lerin, Ergin Gülen ustaların katılımıyla şenleniverdi ve gecenin geç saatlerine kadar bu cümbüş sürdü.
Güngör abimiz olan bitenleri zevkle izledi. Yanında müze atölyemizin bizden hocası Birsen Apça ve Ful Akdağ hanımefendiler acaba bu kadar içten neye gülüyorlar dersiniz.Ben de duyamadım.
EEEEE benim başım kel mi?..Valsleri, tangoları, herkes yaptı. Gülen çifti düşman çatlattı..Sonra da orkestraya dönüp "Bir harmandalı çalın da tango, komparsita, çaça bilmeyenlerde harmandalı oynasınlar." Diye espiri yaptı. " EEEE bu kadar tahrik olur mu? Olursa da bir ege'li durur mu? Harmandallı efem geliyoooor. Haydiiii efeeeeeem...Gelde dur, dizini yere vurma şimdi. Düşüne düşüne eşimle oynadık. O Rize'li ama 35 senelik te bir ege gelini.Yalnız İzmir temsilcimiz Cem Koç ve arkadaşlarından bana destek gelmedi. Gelmeliydi. Harika gecemizin son değerlendirmesi işi iki duayenimize kaldı. Haftayı onlarla açmıştık, son rötuşu da onlar saat onikiye beş kala başbaşa yapılar. Bu sahneyi Donkişot muhabiri ve sahibi Erdoğan karayel de son anda yakalayabildi. Bu karenin resimaltı da " HERKES GİTTİ,YALNIZ KALDIK........Ya da" YAZISIZ" olarak belirlendi. Seneye tam kadro buluşmak umuduyla, her ne kadar sürçü lisan ettimse affola.Raşit Yakalı

Hiç yorum yok: