2 Şubat 2008 Cumartesi

VEFATININ 10. YILINDA ALİ ULVİ HOCAMIZI ANDIK.

Türk karikatürünün kilometre taşlarından Ali Ulvi hocamızı Karikatürcüler Derneği Genel Merkezinde yaptığımız toplantı ile andık. Hocamızın Sevgili Eşi Alev hanımefendinin de katıldığı toplantıda ilk konuşmayı Dernek Başkanımız Metin Peker yaptı. Daha sonra Orhan Enez, Orhan Büyükdoğan, Kamil Masaracı,Yurdagün Göker, Sema Ündeğer, Semih Poroy ,İbrahim Tapa, Ali Ulvi beyle ilgili anılarını anlattılar.Toplantıya çok büyük bir katılım oldu. Özellike genç arkadaşların çokluğu ve ilgileri menuniyet verici idi. Bu da karikatür sanatımızın emin ellerde olduğunun göstergesiydi.
Alev hanımefendiyi evinden alıp getirme görevini başkanımız bana vermişti. Alev hanım bir hayli hazırlık yapmış olarak beni bekliyordu. Yolda " Yenge, Ali Ulvi abisiz geçen 10 yıl nasıl geçti?" Çok zor raşit çiğim ama insan alışıyor. İki oğlum var yakında oturuyorlar ve bana çok düşkünler, bu çivarda bir hayli akrabam da var." " Derneğimizde bir telefonluk mesafede yenge, bir telefonla hepimiz emrinizdeyiz." " Biliyorum Tabiki, sağolun." Eskişehir de de bir sergi oldu abimizle ilgili. " Evet ama sağlığım müsait değil, gidemedim, ama telefon ettim." dedi.

Bu köşede her sergide resim çektiririz ama bu defa o kadar kalabalıktık ki bir kaç partide işi bitirebildik. Bu işin kompedanı Akdağ Saydut hiç boş durmadı. Bütün resimleri dernek sitemizde onun objektifi ve kaleminden izleyeceğiz. Ben sadece ufak bir katkı yapabiliyorum.

Renkli kişiliğiyle her toplantıda yüzlerce resimler çeken İbrahim Tapa kardeşimizin çektiği resimler ne zaman gün ışığına çıkacak . Bunu bütün arkadaşlar merak ediyoruz.. Bir ara" Ben vefat edersem, benim evi didik didik edin arkadaşlar. Ben ne kirli çıkınım bilseniz."
" Allah gecinden versin, yazlığına mı, evine mi? dedim. " İkisine de. "Dedi. Arkada Mustafa Bilgin arkadaş da " Bu tören uzasada Ulusal tv den gelecek arkadaşlar yetişse " diye olaydan kopmuş gibi./ Saat 17.00 de yetişti arkadaşları./



Profesör karikatürist, Sait Kapıcıoğlu yine papyonunu takmış, taaa Maltepe deki görev yerinden çukulatasıyla birlikte yetişti. /Sonra onlar Burhanettin beyle köfteciye kaçtılar./Bizde doktor çizer çok. Prof YalcınTüzün, dr, Kadir Doğruer, dr Atay Sözer ,Vehbi Altunçul,Halis Dokgöz v.b... Zaten bir ara usta karikatüristler biribirlerine "Doktor n'aber?" derlerdi. Hatırlayacaksınız Sait hocamın geçenlerde bir karikatür albümü çıkmıştı. / Kara Afrika /


Kurmay heyeti sohbet anında. Bozok, Lokman, Saydut, Dinçay, Başol, Doğu, Kabakçıoğlu beyler.




Hepsi Orhan Doğu abiyi dinliyorlar. Yeni bir toplantıda buluşmak üzere. Arada bir simit partilerimize de bekleriz.





Hiç yorum yok: