24 Mayıs 2008 Cumartesi

Doğum günü partili karikatür dersi.

Kartal Ahmet Şimşek Ana Okulunda bu hafta eski derslerimizin tekrarını yaparak derse başladık. Artık sene sonu yaklaştı. Bildiklerimizi tekrarlama zamanı. " Ver onu önce ben incelemeliyim." diyor arkadaşına.

Herkesin keyfi yerinde. Aralarında şakalaşıp meketleri konuşturuyorlar.
"Bak bu fasulyeye benziyor. Vücut çizerken bundan yararlanabiliriz." diyor arkadaşına.
" Haydi çabuk bak, sıra bende."" Peki tamam."
Burcu öğretmen soruyor."Doğa pasta hazır mı? Biliyorsun bu gün senin doğum günün." Evet hazır öğretmenin, annem öğleden sonra herşeyi getirecek."
Bu gün sınıfın kraliçesi Doğa. Ona ilgi yoğun. Sıra ile hepsi doğum günlerini burada birlikte kutluyorlar. Bu bir gelenek.
Oya öğretmenle bu sınıfta 7 senedir birlikte çalışıyoruz. O da bir bebek büyütüyor.Hediyesiz, /Çukulata/ sürprizsiz beni sıfa almaz, çocuklarla bir olup.
Bu fotoğrafı bir minik öğrenci çekti. "Hep siz çekiyorsunuz öğretmenim." dedi.
Şeniz öğretmen. 4-5 yaş grubu öğretmeni. O da 7 yıldır mesai arkadaşım bu okulda. Onun da yeni bebeği oldu. Çocukları çok seviyor.
iki sınıfın öğretmenleriyle bir arada. Burada branş öğretmenleri dahil çok sayıda öğretmen var. Hepsi birlikte büyük bir uyum içinde çalışıyorlar. Pardon çalışıyoruz. Karikatür öğretmenini unutuyordum neredeyse. Oysa bu okulda 7 yıldır ben karikatür öğretmeniyim. Bana bu güzellikleri yaşattıkları için, hayallerimi üstelik aylık vererek yaşattıkları için, okul yönetimine teşekkür borçluyum.
Oysa ben 3-6 yaş arasındaki çocuklarla karikatür çalışması yapılabilir mi? konusunda kendim böyle araştırma yapmak için fırsat kolluyordum. Herşey gönlümce oldu. Ve bu 7 yıl içinde elde ettiğim tüm sonuçları sizlerle devamlı paylaşmış olduk. Bir sonuç çıktıysa bunu sizlerle birlikte paylaştım, Bence çok olumlu sonuçlar elde ettik. Siz ne dersiniz.?
AAAaaa Emine öğretmeni unutuyordum az kalsın. O bugün hep telefon başındaydı. Öğrenci velileriyle devamlı kontak halindeydi. Okul aile ilişkileri çok önemli. Anneler çok meraklı. Oysa minikler emin ellerde. Onlar, bizler, çok mutluyuz.
Dersimizin ikinci bölümünde Çok güzel bir Bulgar çizgi filmi vardı. Burhanettin Ardagil arkadaşımız Bulgaristan'dan getirip bana hediye etmişti bu ödüllü filmi. Yerlere yayılıp birlikte izledik." Üç Ahbap çavuş" filmini..
Daha sonra evde hazırladığım "Gülücük" karton madalyaları boyunlarına taktım. Hiç çıkarmadılar.
Partide bile. Öğleden sonra Doğa' nın doğum günü partisi vardı. Annesi ve babası herşeyi büyük salonda hazırlamışlar. Doğa peri olmuş. Eğlendik, dans ettik. pastalarımızı yedik. Anneannesi ve aile dostları birlikte gelmişler. Oya öğretmen ve Doğa ve annesi pastayı kesiyorlar.
Doğa'nın dayısı da karikatüristmiş. Onun için annesi benimle çok tanışmak istemiş. Belki de doğa da ya da bir arkadaşı karikatürist olur. Bilinmez.. Ama hepsi karikatürün ne olduğunu, karikatüre nasıl bakıldığını, en azından " KARİKATÜR" demeyi biliyorlar. Ne mutlu bana.Pastaya, yada zeytin yağlı anneanne dolmalarına buyurmaz mısınız?.Bu arada herhafta onlar benim torunlarım diye devamlı çukulata sponsorluğu yapan eşim Emriye de her türlü desteği için sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. devamlı ulaşım dahil, hep yanımdaydı.
Raşit Yakalı

Hiç yorum yok: