29 Mayıs 2008 Perşembe

"Gönüllerde ölmeyenler" vefa plaketleri verildi.

Kartal Ahmet Şimşek Eğitim Kurumlarında bu yıl 8. verilelen " Gönülerde ölmeyenler" plaketleri dün yapılan bir törenle verildi. Geçenlerde kaybettiğimiz üyemiz ve ilk kadın çizerlerimizden olan Semiramis Aydınlık' ın plaketini kardeşi Tomris Alpay aldı. Duygusal bir konuşma yapan Tomris Alpay Ablasının sanat yönünü anlattı. Raşit Yakalı'da bir konuşma yaparak Semiramis hocamızın arşivini Karikatür ve Mizah müzemiz adına kendisinden istedi. Tomris hanım arşivin büyük bir bölümü Almanya' da, ben bir ay içinde Almanya'ya gideceğim. Bu oldukça masraflı olacak herhalde, onların taşınması zor olacak ben bu konu ile sizlerle yakında temasa geçeceğim, dedi. Anekdot olarak ta bana ilginç bir anı anlattı, onu bu bölümün sonunda aktaracağım.
Yine yakın bir zaman önce kaybettiğimiz arkadaşımız Orhan Alev' in ödülünü ise eşi Serpil Alev hanım aldı. Serpil Alev de eşinin karikatüre ve mizaha verdiği önemi vurguladı. "Onu en verimli çağında kaybetmek bizleri büyük bir acıya boğdu."Dedi
Bir plaket te geçen yıl kaybettiğimiz Barış Akarsu ailesine verildi. Plaketi annesi Hatice Akarsu ile babası Selahattin Akarsu aldılar. "29 Haziranda Bodrum Torba kavşağında bir trafik kampanyası başlatacağız, sizleri oraya bekliyoruz," Dediler. Onların plaketini Barış'ın set arkadaşı Bülent Kayabaş sundu. Kayabaş ; "Acılarım boğazımda düğümleniyor, fazla konuşamayacağım." dedi .
Bir plaket te yine karikatürist arkadaşımız Savaş Dinçel ailesine verildi. Plaketi eşi Sumru Dinçel aldı.
Kartal Ahmet Şimşek Eğitim kurumlarımızın kurucusu Ahmet Şimşek' te günün önemini vurgulayan çok veçiz bir konuşma yaptı. Ev sahipliğini de Sevgili eşi Yasemin Kumral hanımın yaptığı törende Okul Genel Müdürü Orhan Yorgancı da tüm orğanizasyonu üslenmişti.
İlk basın yıllarımdan arkadaşım olan sevgili Şakir Süter'in de plaketini oğlu Barış Süter aldı. Süter gazeteciliğe bizim Dünya Gazesi'ndeki servisimizde başladı. Bir tek hayali vardı o yıllar. "İslam Çupi gibi bir yazar olmak istiyorum" derdi hep. Oldu da. Onu tanıdığımda tam oğlu Barış kadardı.
Ünlü spor adamı Gündüz Tekin Onay' ın plaketini ise sevgili eşi aldı./Şapkalı hanımefendi./
Plaket alanlar ve verenler toplu olarak bir hatıra fotoğrafı çektirdiler. Törene Kartal Belediye Başkanı olmak üzere eğitim camiasından bir çok yetkili katıldı.
Dip not:
Törende Semiramis Aydınlık arkadaşımızın kardeşi Tomris hanımla aynı masada sohbet etme imkanım oldu."...... yıl 1955 kadıköyde yürüyorum, bir kaldırımda mizah dergileri gördüm. Tef mizah dergileri. Kapaklarını Bedri çizmiş harika kapaklar. Hepsini alıp eve götürdüm. Kardeşim Semiramis onları görünce çok etkilendi. Ben o zaman13 yaşındaydım ve sen Benuva lisesine gidiyordum. İşte o zaman ben değil de Semramis karikatürist olmaya karar verdi. Yani benim payım büyük bu işte. "Bu anı araştırmacı arkadaşlarımızın işine yarayacaktır sanırım.
Bir anım da Barış Akarsu ile; İzninizle anlatayım.
Geçen yaz Bodrum dayken bir telefon aldım. Bir dizi için benim hakim rolünü oynamam isteniyordu." Nasıl geleyim, uzaktayım." dedim Beni uçak ile getirdiler. Birinci bölüm çekiliyordu ve Barış'ın mahkemesini yöneten Hulusi Kentmen i oynuyordum. Barış ta Tarık Akan'ı oynuyor. Beni o gün Bülent Kayabaş ve Barış çok beğenmişlerdi. Bir ara Görüntü yönetmeninden azar işittim. Set arasında Barış yanıma gelerek. " Üzülme amca, siz çok iyi bir oyuncusunuz, tiyatro asıllı mısınız?" demişti. Hepsi nur içinde yatsınlar..Aynı gün; Gazanfer Bilge, Değer Eraybar, Ufuk Güldemir,Cem Gürdap, Vitali Hakko, Abbas Sakarya, Yakup Satar, Perihan Altındağ Sözeri, Merve Tezioğlu ailerine de toplam 15 adet plaket verildi. Plaket alan ve verenlerin listesi altaki haberde idi. Saygılarımla. Raşit Yakalı

Hiç yorum yok: