16 Mayıs 2008 Cuma

İKİ KAFADAR ÇİZER BALIKESİR'DE.

Bizler karikatür dersi yaparken, Özlem arkadaşımız da boş durmamış hani. Ellerine sağlık özlem.


Okan Ülker.Bana kendi seçtiği iki karikatürünü verdi. Amacım onları sizlerle tanıştırmak olduğu için ben buradan eleştiri yapmıyorum. Biz beş kişi onu ve diğer arkadaşını gerekli eleştirilerimizi orada yaptık.




Osman Şimşek. O da ikinci kafadar. Bunlar her an birlikteler ve hep karikatürle iç içeler.



Bu iki arkadaşımızın adres ve telefonları bende var. Kendileriyle iletişim kurmak, malzeme ve bilgi akışı sağlamak isteyen arkadaşlarımız olursa ben bağlantı kurabilirim.


Aradaşlarımızın ikisi de birinci sınıftalar. Dersleri de çok iyi.


Balıkesir Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesinin konuğu olarak biz beş çizer hafta başı Balıkesir' deydik. Karikatür ve diğer güzel sanatlarla iç içe sımsıcak iki güzel gün yaşadık. Bizler öğretim görevlisi hocalarımızla konuşurken yakınlarımızda elleri dosyalı iki genç dolaşıyor, bizlerle kontak krmaya çalışıyorlardı. Başardılar ve dosyalarını bizlere verip dertlerini anlattılar.Birinin dosyasının başında kendilerinin karikatürleri var ve altında içi boş yazıyla " İKİ KAFADAR" yazıyor. Onlar hem okulda okuyor, derslerini yapıyorlar ve de karikatür aşkıyla da yanıp tutuşuyorlar. Dosyalarının büyük bir bölümünde de hep öğretmenlerini karikatürize etmişler. Özellikle de Doç. Dr . Hatice Bengisu hanımefendiyi çok ve güzel çizmişler. Galiba hocalarda bu duyarlılığa ilgisiz kalmamışlar ve bizleri davet ederek hem onlara, hem de diğer ö ğrencilere yol açmayı düşünmüşler. Diğer bölümlerde okuyan bir kaç ilgili öğrenciyi de sınıflarına davet etmişler. Ne güzel bir düşünce. Onlarca tertemiz çizilmiş karikatürler aasından kendi seçtikleri ikişer karikatürün fotokopilerini istedim. İkisi verdi üçüncü arkadaş daha sonra onları mail yoluyla yollayacak bana. Buradaki öğrencilerin büyük kısmı ekonomik zorluklar içinde okuyormuş. Bu çizer kardeşerimizden biri de Balıkesir Mersin arası otobüslerde görev alıyor, çok yoruluyor, uykusuz kalıyor ama hem okulunda çok başarılıymış hem de karikatür aşkıyla yanıp tutuşuyor. Bu bilgile Hatice hocamdan. Ben kendilerine kitap ve malzeme ve desteği kendi çapımda yapacağım. Müze yöneticimiz Erdoğan Bozok bey de konu ile ilgilendi. İlk olarak çini mürekkebi sözü verdi.

Saygılarımla.







Hiç yorum yok: