19 Mayıs 2008 Pazartesi

OKULLAR İBB KARİKATÜR MÜZEMİZDE


Geçtiğimiz çarşamba günü İstanbul Büyükşehir Belediyesi Karikatür ve Mizah Müzemize öğrenci akını oldu. Randevulu olarak gelen okullar için müze yöneticimiz Erdoğan Bozok beni bir hafta önceden görevlendirmişti. İlk gelen okul Ataköy Tarık Akan Taşmektep koleji karikatür kulübü öğrencileri idi. Önce bahçemizdeki İbrahim Tapa arkadaşımızın yapıp müzemize hediye ettiği Nasrettin Hocayla eşeğinin önünde bir hatıra resmi çektirdik. Daha sonra hemen arkadaki ödüllü Nasrettin hoca karikatürlerini didik didik incelediler.

Daha sonra hemen sağ taraftaki büyük galerimizi gezdiler. Burada dikkatimi bir kez daha çekti. hiç bir karikatürü incelemeden, aralarında yorumlar yapmadan diğerine geçmiyorlardı. Bu durum beni heyecanlandırdı. 6 yıl bu müzede görev yapmıştım, daha sonra da sürekli uğruyorum. Böylesine dikkatli bir grup daha görmedim. Bu durum Erdoğan abinin de dikkatini çekti tabii. Aramızda konuştuk ve öğretmenlerine teşekkür ettik. "Erdoğan abi bu okul yönetimine teşekkür mektubu yazmalısınız" diye bir ukela'lıkta yaptım, haddimi aşarak.




Büyük sergi salonu ile ilgili tüm bilgileri verdim. Sıra ustam Semih Balcıoğlu'nun köşesine gelince çok heyecanlanıp duygulandım. Çünkü o eşyalayı evinden ben müzeye getirmiştim. Bu özel eşyaları toplamakla müze yönetimimiz çok iyi bir iş yapıyor. Nehar Tüblek, Ali Ulvi, Ferruh Doğan, Burhan Solukçu, Necmi Rıza Ayça, Mıstık, Yalçın Çetin ve daha birçok hocamızın burada özel malzemeleri var.


Sonra bahçemizde uygulamalı karikatür dersi yaparken aramıza bir okul daha katıldı. Onlar da büyük bir ilgi ile dersimi izlediler. Aynı bilgileri onlarla da paylaştık. Bahçemiz bir şenlik yerine dönüştü.


Bütün okullar, özellikle çevre okulları bu güzelliklerden nasibini almalı. Fotoğraflara dikkatle bakarsanız bütün öğrencilerin ne kadar dikkatle dinlediğini göreceksiniz. Tabi ki bunların hepsi karikatürist olmayacak. Bizim amacımız karikatür sanatını tanıtıp sevdirmek, bir karikatürle karşılaştıklarında yabancılık çekmemelerini sağlamak. hoşgörüyü anlatmak.


Ben tekrar öğretmenlerine teşekkür etmek istiyorum, bu sevgiyi onlara hissettirmiş.


Erdoğan abi bu resmi özellikle çekmemizi istedi. Bahçemizin her yeri böyle çiçek bahçesi gibiydi.
Yerlerde, havuzun kenarında, banklarda karikatür çizen konuşan, izleyen güzel insanlar doluydu.

Ooooo.. Benim tahtayı kapmışlar bile. İşte benim de isteğim bu. Demek ki anlattıklarımı kavramışlar. Ne kadar güzel.

Biliyorsunuz müzemizin bir de sanat atölyesi var. Hocamız da Birsen Apça kardeşimiz. Yıllardır burada özgün baskı konusunda her gelenle bildiklerini paylaşıyor. Her konuda baskı yapmak mümkün burada.

O öğrencileriyle yaptığı bir yıllık işleri şimdi sol taraftaki galerimizde sergiliyorlar. Bütün çalışmalar ücretsiz olup konu ile ilgili okullar belli günlerde ödevlerini burada uygulamalı yapıyorlar. Müzemizi gezmek bu kadarla bitmiyor. Daha sırada büyük bir mizah kitaplığımız var. Bir çok kişi buradan devamlı yararlanıyor. Üniversite öğrencileri tezlerini burada hazırlıyorlar. 25 bin orijille çok büyük bir arşivimiz ve her türlü teknik donanımlara sahibiz. Ayrıca belli günlerde bir çok etkinliklerimiz oluyor. Yarın örneğin " ESKİ ESERLER VE MÜZELER" konulu bir yarışma sergisi açılışımız ve bu yarışmayla ilgili ödül törenimiz var. Sizleri burada ağırlamaktan her zaman mutluluk duyacağız, bekliyoruz. /saat:14.00. /Telefonumuz.0212 521 12 64 Müzemiz İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kütüphaneler ve Müzeler Müdürlüğü adına Karikatürcüler Derneği tarafından yönetilmektedir.

Yerimiz: Bozdoğan kemeri bitişiği / Reşat Nuri tiyatrosu karşısı/Açık adresimiz:


İstanbul Büyükşehir Belediyesi Karikatür ve Mizah Müzesi Atatürk Bulvarı Kovacılar sok. No:12 Fatih-İstanbul

Hiç yorum yok: