29 Mart 2008 Cumartesi

HASAN SEÇKİN'İN 30.YIL SERGİSİ AÇILDI::

Kartal Ahmet Şimşek Eğitim Kurumları Kurucusu ve Sahibi sayın Ahmet Şimşek beyefendi bir saat öncesinden sergi Salonundaydı. Onu Okulun yedi yıllık karikatür öğretmeni olarak gezdirme görevi bana verilmişti. Ahmet bey sergiyi çok beğendi ve Hasan Seçkin' kutladı. Bu tür ekinliklerin devam edeceğini ve Kartal halkına sanat hizmeti de vermekten büyük mutluluk duyduğu müjdesini de verdi.

Salon, sergi salonu olarak ideal ölçülerde. Oldukça büyük ve ışık düzeni çok iyi.

Hasan Seçkin kitabı mücellitte gecikince biraz geç kaldı. Onu can karikatürist arkadaşı Vahit Akça da güzel bir sürpiz hazırlamıştı. Harika bir Hasan Seçkin karikatür portresi...


"30 yılda bir' adlı karikatür albümü prıl pırıl, büyük boy olarak hazırlanmış. Tasarım ve baskısını Hasan kendi üslenmiş...Ön sözü şöyle../ İKİ GÖZÜM,/YALANSIZ SÖZÜM,/KATIKSIZ ÖZÜM/ İKİ KIZIM./ÖYKÜ VE İDİL'E...
Hasan damat tıraşını olmuş, Yüzünde başarılı 30 yılın mutluluğu...
Onu ilk tebrik eden Kartal Ahmet Şimşek Eğitim Kurumları'nın Genel Müdürü Sayın Orhan Yorgancı oldu. Kendisi basından gelme biri olarak Hasan' ı iyi tanıyor ve destekliyor.Birlikte bazı projeler gerçekleşirdiler.
Kitaplar hemen tanıtım ve satışa kondu. Hasan telefonlardaki tebrikleri kabul etmekten de hayli yoruldu. Salonda ayrıca sayın Muzaffer Özdemir'in de imza stantı vardı ve güzel ezgiler hafif hafif kulağa hoş geliyordu.
HASAN SEÇKİN ARKADAŞIMIZ BOL BOL KİTABINI İMZALDI.
50. YAŞ GÜNÜ.30. SANAT YILI KİTABI VE SERGİSİ..Bu mutluluk tablosu ben ayrılırken devam ediyordu. Ayrıca bir de bu gece yemek daveti var. Sanatçımız burada tüm karikatürlerini doslarına ve müşterilerine dağıtıp geçmişe sünger çekip yepyeni projelere yelken açacak. Bana müthiş bir projeden bahsetti ama sürpiriz olarak açıklamamı istemedi. Ama ben yine birazını fısıldayayım sizlere.." 365 günde, 365...... anladınız mı?
BU DA BENİM ONUYLA İLGİLİ YAZIM:
---------------------------------------
Hasan Seçkin.
Çarşaf Dergisi Karikatür Okulu kayıtlarına baktığımda Hasan Seçkin kardeşimle 1980 yılında birlikte olmuşuz. Zaten rahmetli Çetin Emeç beyin önerisiyle “ Çarşaf Karikatür Okulunu” da bir yıl önce kurmuşum. Aradan 28 koca yıl geçmiş. Sevgi hasan da bu yıl 30. sanat yılını kutluyor. O Günlerin bir öncesini de şöyle hatırlıyorum. Yanlışım varsa Hasan kardeşim düzeltsin: Milliyet’te bir röportajı çıkmıştı. “İNŞAAT İŞÇİSİ KARİKATÜRİST. Ödülünü almak için İtalya’ya gidemedi. ”Büyükçe bir röportajdı. Seneler su gibi akmış ama bizim dostluğumuz hiç bitmemiş. O gün bu gün hep birlikteyiz.
Hasan çizgileriyle her zaman toplumdan yana, özgürlükten yana, demokrasiden, eşitlikten yana oldu hep.
Bazen bizler onun gerisinde kaldık, bazen yanında olduk. İlk günlerinde ona çok eleştiri yazmışım dergide.” Şuna dikkat et, böyle yap şöyle yap, gereksiz taramalardan kaçın,”vs diye. Bazen onunla ilgili haberler koymuşum.
İşte biri:” Hasan seçkin Fransız ihtilalinin 200. yılı dolayısiyle hazırladığı BALDIRIÇIPLAKLAR adlı karikatür sergisini 26-Ekim 1989 tarihinde Trabzon’da açtı.
Bir başkası:” Karikatürist arkadaşımız Hasan Seçkin “AL GÖZÜMÜ SEYREYLE” karikatür sergisini kartal sanat işliği tiyatrosunda açtı.1987..12 yılda Hasan kardeşimle ilgili bir çok haber koymuşum. 1987 yılında onu kalfa ilan eden bir haber ve bir karikatür var. Hasan orada şöyle demiş;1968 yılında Giresun’un Pelitli köyünde doğdum. Lise mezunuyum 1976 dan beri karikatür çiziyorum. Karikatür benim için bir araçtır. Bu yüzden aracı, amaca en uygun bir şekilde kullanmaya çalışırım. Karikatürün yazlı veya yazısız olmasından çok,ne için yapıldığı önemlidir. Doğrudan, iyiden, yeniden ve gelişenden yana olduğumdan,çizgilerimle bunu vermeye çalışırım.İtalya’nın Verçelli kentinde yapılan bir yarışmada özel ödül kazandım.vs.
Hasan önemli günleri çok seviyor. Tesadüfe bakın ki son sergisini ve kitabını da Küba İhtilalinin yıl dönümü nedeni ile yapıyor. Önümüzdeki bu tür tarihlere dikkat edelim.
Hasan dayanışmayı çok sever. Bizler bir dönem arkadaş gruplarıyla, karikatür grupları kurduk. Birlikte İlk Balıkesir’de, sonrada çeşitli yelerde sergiler açtık. Kartal’daki ekmek teknesi küçücük “GÜNIŞIĞI” Adlı matbaasında müşteri ve malzemeciler arasında mekik dokurken, derneğimizin ve arkadaş grubunun hiçbir sosyal etkinliğini kaçırmaz, Kartal dan Sultanahmet e, hatta Habipler mezarlığında ki bir arkadaşımızın annesinin cenaze törenine kan ter içinde yetişir, oradan da yine bir tertip arkadaşının bir başka köşedeki sergisine hepimizden önce yetişir. Bunları bu şekilde notlarımdan daha çok uzatabilirim ama, bence Hasan’ın en önemli yanı ailesine verdiği önem gelir. İki sevimli kızı Öykü ve İdil…için Seçkin ailesinin fedakarlıkları çok büyük. Anaokulundan itibaren onlara en iyi eğitimi vermek için Hasanın yaptıklarını iyi biliyorum. Öykü nün Kartal Ahmet Şimşek Kolejinde ben karikatür öğretmeniydim. / Şu tesadüfe bakın/ şu yazının başında Hasanın sergi açtığını söylediğim Kartal’daki salonda Öykü de kaç sergi açtı ve ben o sergilere gittim. Şu an da matbaasının duvarları minik kızlarının karikatür ve resimleriyle dolu. Birini yerinden oynatamıyorlar ve önüne paket bile koyamıyorlar, sıkı denetim var. Bu ne aşk Hasancığım, Seçkin meziyetleri olan birisin.
30.Sanat yılın, 50. yaş günün kutlu olsun. Duydum ki emekli de oluyormuşsun. Ve etrafına:” Emekli olayım projelerimi gerçekleştireyim. Önce evdeki masamı bir temizleyeyim, Su karikatür projelerimle ilgili dosyalarımı bir bir açayım…” diyormuşsun. Bekliyoruz. Daha nice sanat yıllarına çoluk çocuğunla, canım kardeşim.
Raşit Yakalı ağabeyin.

Hiç yorum yok: