29 Kasım 2007 Perşembe

Bütün sınıf çizime katılıyor..

Sınıfta istediğim havayı yakalamıştım. Artık benimle yada sınıf ööretmenleriyle değil kendi işleriyle ilgileniyorlardı. Bu arada mp3 ümden de bir hafif müzik yayını verdim. Coştular.

Noktalı yerleri birleştirip köpeği çizdiler. Sonra da hepsi kendi köpeklerini çizdi.
Yapıyorlar, uğraşıyorlar bitincede biribirlerine gösterip biri birlerinden eleştiri alıyorlar. Birazda hava atıyorlar.


Şuna bakın sanki kağıttan çıkıp peşimizden gelecek "hav, hav" diye.
Herşey yerli yerinde. Sınıf öğretmenleri de çok memnun bu uygulamadan. Birazda bizi idare ediyorlar." Susun ,çok gürültü yapıyorsunuz,tıp... herkes çiçek olsun... "demiyorlar. idare ediyorlar. Benim derslerim biraz gürültülü oluyor. bu bir gerçek.. Bunu biraz da ben istiyorum. Vücut dili bu.Çizerken yaşıyorlar., köpek çizerken kendileri de "Haaav haaavvv" diye mırıldanıyorlar.
Bence doğrusu bu..





Bakın, biri köpeği yatık çizmiş. Yürütüyor. Bütün ögeler yerli yerinde.
Yanındaki arkadaşı ise köpeği ayakta çizmeye çalışıyor. Başka bir yorum katıyor. Yanındakinden hiç etkilenmiyor. Ne kadar güzel...Hepsi kendilerinden emin...




Köpeği hep güldürürüyorlar. Bol bol kağıt dağıtıyorum. malzememi acımıyorum. Kağıtlarının ortalarını kullanıyorlar, kenarlarda boşluklar bıraktırıyorum.
Sonra sınıf öğretmenleri sol üst köşelerine isimlerini yazacaklar onlar yazmayı bilmiyorlar ama çizmeyi biliyorlar ve yapılan işler bir süre sergilecek, velileri ğörecekler.











Bu köpeği geçen derste yapmıştık. Duvara asıp nokta nokta çizimlerini dağıttım ve noktaları birleştirmelerini istedim. Sonra da kendi köpeklerini çizmelerini istedim. Çizdiler. Olayı kavramışlardı.
Parmaklarıyla eklem yerlerini hareket ettirip köpeği yürütüyorlardı bile./ Toplu iğne yerlerinden./






Hiç yorum yok: